Färgval på sele??

S

_satelit_93

Nu kommer jag med mina onödiga trådar igen mitt i natten :angel::devil:

är lite skeptisk ang mitt färgval på en av mina hoppkaniner här hemma. han är viltgrå, väldigt liten dvärgvädur, en sån där snäll herre som man kan låna ut till nybörjare. väldigt energisk.

just nu har han Gult (stackarn blir kallad banan :angel:)

Le-Petit utan sele
http://www.pixbox.se/pic_show_id22294873.html

Le-Petit med sin nuvarande Gula sele och koppel
http://www.pixbox.se/pic_show_id22294874.html

Vad hade DU haft för färg på krabaten?? beskriv gärna varför :bow::bow:

Sv: Färgval på sele??

Min sele är svart för att jag inte ville ha en rosa

Min är en son här Baby Bunny sele men funderar på att köpa en annan

Inte på grund av storlek men kankse ska börja tävla hoppning lite smått och undrar vad som är bäst ?

ok det är väl en H-sele eller är jag helt ute och cyklar.

vilken sele man ska ha är ju upp till kaninen :P

"åttan" och en H-sele med ringen mitt på ryggbandet är däremot inte tillåtet att tävla i :P

Han passade ju i gult. :)
Kanske skaffa en sele i SKAAARP gul, typ riktig pippigul!

Eller Limegrön. :d

*svarar alla inlägg*

Svart sele har jag provat på honom men det blir bara tråkigt :/

stackarn ska inte behöva utstå en sån där neongul sele :D, har dessutom inte sett nån sån bogsele :crazy:

passar och passar nja... bara det att jag gillar att han sticker ut i mängden, han är redan lite "kändis" eftersom han är så liten, söt, hoppglad och grymt snabb.

Bidrar med två hoppbilder syns på bilderna att han älskar att hoppa så han nästan inte kan behärska sej... och då blir det ju som det blir :rofl: :rofl:

http://www.pixbox.se/pic_show_id22318262.html
Bryta ryggen eller vad? :eek:

http://www.pixbox.se/pic_show_id22318263.html
alla sätt är bra utom dom dåliga :banana:

jag vet inte vad riktigt för sort jag har men ringen sitter längst bak på rygg saken. Funderar på att skaffa en ny för tycker den är så hård & stel

Rött är väldigt snyggt på viltgråa kaniner.

Jag har dessa färger på mina selar hemma: militär (svart/vit/grå), blå, cerise, ljusblå, turkos, ljusrosa samt röd/vit. Alla dessa i bogsele. Hade en görsnygg cerise/vit sele till min viltsiames hona som jag ägde, men när jag sålde henne så fick de även selen då den var inköpt enbart för att hon skulle ha den (:

får flörta in mej hos någon som har en röd och prova ;):D

får flörta in mej hos någon som har en röd och prova ;):D

Våran viltgrå hane passar dock allra bäst i den cerisefärgade selen, men då tycker alla att jag är så ond som sätter på honom en tjejsele :o. Men vadå, han är ju uppenbart gay, har inte försökt para en enda hona i hela sitt liv. Och de kan lägga upp sig för honom och allt, å de enda han gör då är att börja putsa lite på honan för att sedan mysa brevid henne. Haha. Men han är snygg i den rödvita selen ;) fast jag vill att han ska va gay.

om du tävlar hoppning ska du ha en sele med två band, ett runt halsen och ett runt magen, och som man fäster kopplet längst bak på mellan bandet mellan de två banden, som sitter ovanpå ryggen:)

Jag älskar selarna från www.rabb-it.se! Jag har en ljusgrön till min brun zobel-hane, en cerise till min brun zobel hona och till min äldsta och mysigaste kanin som är madagaskar-färgad har jag en småblommig sele och en lila. :D Jag tycker din kanin skulle passa i en ganska stark färg, det är så tråkigt med svart och andra neutrala färger. :p

ja sen finns det ju tre modeller till som man får tävla i :)

Bogsele (som min kanin på bilden har)
"Bröstsele" (som en H-sele med ett band mellan frambenen)
och "Kliv-i-sele" ett band unter magen som man knäpper upp på ryggen :)

haha jaa jag har redan ett gäng selar-koppel därifrån :D

väntar på att få hem mina beställda koppel därifrån ;)

haha jaa jag har redan ett gäng selar-koppel därifrån :D

väntar på att få hem mina beställda koppel därifrån ;)

Hur länge har du väntat? Vill också beställa ett koppel till min blåa kanin., =) Undrar vad som passar med blått ?

ja om jag det visste :o. vi gick ihop ett gäng så jag vet inte riktigt när beställningen gjordes, tror dom betalade in igår :).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka