Färgval - beslutsångest

A

aspartam

Då jag skall sätta igång min dam nu, och vet att hon kommer att bli allmänt tossig, så måste jag införskaffa boots, annars slår hon sig i sin iver.
Har beslutat mig för att köpa klapperboots, men vilket färg? :confused:

Habinas färg är grön, så jag borde köpa helt igenom gröna. Ändå vore det roligt att kombinera med någon annan färg... Kanske rött eller vitt? :d
Dessutom har jag grejer kvar från unghästen (såld), det vill säga blå träningslindor, blåvitt sammetspannband och min tävlingsdress (aldrig använd) som är blåvit. Borde jag då inte fortsätta på det temat och köpa blåvita klapperboots? :idea:

Om det hjälper i röran så har jag också gröna lindor, men bara till frambenen. Sedan har jag en grön vojlock och en blå vojlock plus ett blått dressyrschabrak. :angel:

Nej, jag blir tokig. HJÄLP MIG! :crazy:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:

Klapperboots är det värsta som finns och du gör alla runt om kring dig en tjänst genom att låta dem slippa att hör detta eviga enerverande klapprande.

Men om du måste så vitt och grönt är fint. :smirk:

Kruxet med Habina är ju att hon har så små fötter, så hennes vanliga boots passar inte. Hon kliver på dem och de går sönder. :(
Jag tänkte att klapperbootsen var ett bättre alternativ, då jag kan välja hur många bitar jag skall använda. Men låter de hemskt mycket blir jag ju osäker...?
Ser bara inget annat alternativ, hon kan ju inte förstöra boots en gång i veckan heller. :cry:

Skulle kanske kotringar fungera bättre? :confused: Det är alltså grejer från Hööks jag funderade på. Bootsen är Equiguards i tolv delar...

Så mkt låter de inte, mest då du galopperar och håller lite tempo. och om hästen travar/slängtravar fort.

Jag tycker du ska ha gröna och blåa!

Hm... Habina får inte trava fort. ;) Galoppera lär hon inte göra i första taget heller. Å andra sidan är det ju obyggd där hon bor nu, så vi kanske inte stör någon med klapprandet. :D
Men är kotringar bättre? :confused:

Klapperboots är vidriga.
Gör hästen och omgivningen en tjänst och skit i
dom! Låter hemskt och hiigt.

Om du har en häst som lätt kan bli stressad så strunta i klapperbootsen. Min syster hade det när hon red ponny och han höll på att krypa ur skinnet. Kan säkert vara stressande för andra hästar i närheten också. Används ju oftast om man rider terräng där man rider mycket i vatten, eftersom de inte, som andra boots, vänder sig uppåt och fastnar där.

Oh nej, Habina är allt annat än lättstressad. Hon är ett coolt fjordsto. ;) Dock med rejäl egen motor, precis som jag vill ha hästar. :D
Det lutar dock åt att det blir kotringar istället, även om vi inte har några andra hästar i närheten som kan bli skrämda av klapperbootsen. Kotringarna tar ju upp mindre yta på hoven, vilket ju är en fördel när man rider långt (distansritt).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka