Färgspruta

majola

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av en sådan där färgsprayspruta?

Vi ska ju inreda vårt hur senare i höst och det innebär en hel del målning... Jag lobbar för en spruta här hemma.

Är de så bra som de säger på inredningsprogrammen på tv? Kan man ha helt normal färg? Hur snabbt går det?

Vi har hittat en på Lidl (inte svenska Lidl) med följande tekniska data:
- max 100 W
- 160 bar
- kan spruta färger med en viskositet upp till 80 Din-sec
- 0,75 liters behållare
- Sprutar 320 g/minut

Jag kan dock inte riktigt föreställa mig vad detta betyder. Apparaten är billig (och har tre års garanti) så vi är villiga att ta en viss risk. Vi behöver måla väggar och tak i tre våningsplan. Den är eldriven (behöver alltså ingen kompressor).

De andra vi har sett är företrädesvis med kompressor och då kostar de raskt 5-10 gånger så mycket.

Sv: Färgspruta

man får vad man betalar för..

tänk på att det dammar.. vilket kräver väldigt mycket maskering om du vill behålla något färgfritt, typ golv etc.. men har du inga golv du ska behålla, och bara ska måla vitt tak och väggar så är det ju bara att köra på...

jag skulle snarare avråda och rolla väggar och tak.

Sv: Färgspruta

Jag tror det ar toppenbra om du har ett helt nytt hus utan golv, mobler, lister och eluttag. Maskera alla fonster och spruta pa. Men annars hade jag nog malat med roller. Ljudbocker gor det hela mycket trevligare. Maste ni gora allt pa en gang?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka