Färgråd till stallet!

stallhh

Trådstartare
Ska bygga 3 egna boxar och vill ha förslag på vilka färger som skulle vara snyggt... vill ha en färg på själva boxarna och en färd på väggarna i stallet (som det brukar vara). vill inte ha svart inredning...
funderade på vbinrött eller lite mörkgrönt?

Sv: Färgråd till stallet!

Själv har jag målat mörk roslagsmahogny (tjära, terpentin och linolja) på boxväggarna, och den övre delen av väggen är naturellt "furufärgad", så den har jag behandlat med endast terpentin och linolja. Med den mörka roslagsmahognyn ser man inte minsta spår efter hästbajset :bump: och den har jag även målat på balkarna, skitsnyggt.
//Jezz

13841306.jpg

inne i boxar har vi brunt och vitt

Snyggt!:love: Har man sen putsade väggar i boxen ( stallets yttervägg alltså ) så hade jag målat med grönt där, inte alltför mörkgrönt dock och bara ca 1,5 meter upp, resten vitputsat.

Fick tips av en bekant att man skulle använda akrylatfärg på den putsade väggen, den färgsorten funkar bra att spola av med högtryck.

th_stall1-1.jpg

th_stall2-1.jpg

Så här ser mitt stall ut som oxå är målat med roslagsmahogny. Något ljusare än Jezzibells. Har vita ytterväggar.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 170
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama