Färgmatchningshjälp!

Det svarta setet, helt klart.
Det beiga skär sig med det gula. Kommer inte se snyggt ut tillsammans.
Dessutom är färgmättnaden inte den samma. Det brukar inte bli bra då.
Det svarta och det gula har däremot samma färgmättnad.
Vill du mjuka upp kan du ha lite grå kuddar till.
 
Det svarta setet, helt klart.
Det beiga skär sig med det gula. Kommer inte se snyggt ut tillsammans.
Dessutom är färgmättnaden inte den samma. Det brukar inte bli bra då.
Det svarta och det gula har däremot samma färgmättnad.
Vill du mjuka upp kan du ha lite grå kuddar till.

...eller knallrosa och turkos och orange!


@MiniLi jag älskar färgen! Eternit eller nåt modääääärnt?
 
Jag har en knallgult väggfärg med vita knutar. Så även räcket. Altangolvet är typ mörkt betsat, till det har jag mörkgröna utemöbler.
 
Jag kan inte bestämma mig!
Vill ju allra helst ha ngt vitt egentligen, men är svårt att hitta ngt som uppfyller alla kriterierna..
Gah!

Har ett annat alternativ i byggbar variant från Mio med vit stomme. Den är ju dock ”lite” dyrare ;)
 

Bifogade filer

  • 22006982-15E0-4867-A1A8-74630391A940.webp
    22006982-15E0-4867-A1A8-74630391A940.webp
    19 KB · Visningar: 37
Har ett annat alternativ i byggbar variant från Mio med vit stomme. Den är ju dock ”lite” dyrare ;)

Den gillade jag! Jag gillar att det är lite rakare linjer jämfört med det andra setet. Jag tror att det skulle vara snyggt mot den fasaden (älskar, btw!) och fönstren.

Rent utseendemässigt då, skiljer det mycket i pris är det ju förstås en annan sak att ta hänsyn till.
 
Den gillade jag! Jag gillar att det är lite rakare linjer jämfört med det andra setet. Jag tror att det skulle vara snyggt mot den fasaden (älskar, btw!) och fönstren.

Rent utseendemässigt då, skiljer det mycket i pris är det ju förstås en annan sak att ta hänsyn till.
Det är typ mer än dubbla priset, men det kan det ju vara värt..
Jag gillar den också!
 
Jag hade kört på svart (med svarta dynor). Tycker att Miomöbeln är ännu snyggare än Jyskmöbeln men hade velat ha den svart också.
 
Det blev en svart till slut! Inte samma som på bilden utan en annan:
james-loungegrupp-bord-soffa-h%C3%B6ger-svartglas-452781.jpg


Har haft sån beslutsångest kring det här köpet! Och det hela blev jättekomplicerat när jag kontrollmätte uteplatsen för plötsligt saknades några få cm för flera av de alternativ jag tittat på :nailbiting:
Hade precis landat i aluram eller träram när jag insåg att det inte fick plats..

Fick bli ett pragmatiskt val. Inte alls vad jag helst ville ha estetiskt men bäst utnyttjande av ytan :up:
 
Senast ändrad:
Det blev en svart till slut! Inte samma som på bilden utan en annan:
james-loungegrupp-bord-soffa-h%C3%B6ger-svartglas-452781.jpg


Har haft sån beslutsångest kring det här köpet! Och det hela blev jättekomplicerat när jag kontrollmätte uteplatsen för plötsligt saknades några få cm för flera av de alternativ jag tittat på :nailbiting:
Hade precis landat i aluram eller träram när jag insåg att det inte fick plats..

Fick bli ett pragmatiskt val. Inte alls vad jag helst ville ha estetiskt men bäst utnyttjande av ytan :up:
Det här var också snyggt!
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 352
Senast: cirkus
·
Hemmet Nu behöver vi lite tips o råd. Vi ska byta fönster på vårt hus och vi har funderingar kring vardagsrummet. Tanken var att våra 3...
Svar
12
· Visningar
4 382
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp