Färgkunniga!! Vad har Fluffe för färg?

Boll

Trådstartare
Jag kallar honom svart, men ser ju att han egentligen inte är det.
Han har svarta ben och ansikte, men är brun på ovansidan av kroppen Med grå rot på hårstråna.
Magen och halsens undersida är gråaktig.
Skickar med ett kort, men det syns inte lika bra där som på riktigt hur han ser ut tyvärr.

Jag tänkte att hans fär kanske har något speciellt namn och det kunde ju vara roligt att veta.

Fluffe

// Anna

Han är svartsmoke, alltså solid svart med silveranlag. Skrivs ns med emskod.
Att han är brun på ryggen tycker jag ser ut som ett babyfenomen, det kan växa bort.

Så om/när det bruna växer bort. Blir han svart på ryggen då??
Kan ingenting om kattfärger :D Men det är jätteintressant.

// anna

Alla svarta katter som utsatts för solen skiftar i brunt tills nästa pälssättning.
Det är därför som svarta innekatter alltid ser mycket svartare ut än svarta utekatter.

Kul att du har en svartsmoke, den färgen är inte den vanligaste men himla kul att skoja med när katten är fullvuxen.
Be någon stryk katten medhårs = svart katt.
Stryk den mothårs = vit katt( nästan) :rofl: :rofl: :rofl:

Ja, förmodligen. Men han kan behålla en brunaktig nyans. Många svarta katter (liksom svarta hästar) blir lite solblekta i färgen.

Jag har haft en liten fluffe jag :P min förra kisse (bondkatt) fick en liten fluffe, han va så söt... nästan vit i botten och svart mot topparna.... :D

Jag har också en svartsmoke husis hemma. Tycker att färgen är ganska läcker :)
Försöker mig på att lägga ut en bild på min Pelle ( inte säkert att jag lyckas)
Pelle
Klicka på Huskatt i menyn

Sv: Färgkunniga!! Vad har Fluffe för färg?

vilken liten sötis! och så fina blå ögon! :p

*Trippel post*

Senast ändrad av en moderator:

*lånar tråd*

Kan ni säga vilken färg bagheera har?

Han är svart i ansiktet, tassar och svans. annars så skiftar han i brunt på något vis.. svårt att beskriva.. SKa leta upp en bild på honom.

cindyrygg.JPG

Hoppas ni ser det lilla bruna i hans päls.

*Dubbelpost*

Senast ändrad av en moderator:

Tycker han sere ut som en helsvart katt med dom bruna skiftningar som en utekatt får av solen...:D

Liknande trådar

Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 857
Senast: Tofs
·
Övr. Katt Jag är så vidunderligt dålig på att hitta på namn. Jag hämtade hem en kattunge för fem dagar sedan och har fortfarande ingen aning om...
2
Svar
20
· Visningar
4 936
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Min stallkatt ser enligt en del skabbig ut :D Hon har vita tecken och är spräcklig (tabby?), alltså har ränder. Men hennes färg i...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30