Färgfråga

Sv: Färgfråga

Tänkte inte ha henne ensam ute i koppel.

Mina hanar är så mysiga. De håller sig alltid runt huset och kommer varje gång man ropar på dem. Så jag hoppas att hon kommer att hålla sig till dom sen när hon börjar gå ute själv.

Senast ändrad:

Då är det inga problem. När jag började släppa ut min utekatt så ropade jag hem henne en gång i timmen. Sen en gång varannan timme. Hon behövde inte gå in då, men hon skulle komma och visa sig. Då visste jag att hon höll sig i krokarna och inte drog iväg på rövarstråt.
Hon var så underbar, underbart social mot allt och alla ute. Älsklingssysselsättningen var att följa med mig ner till tvättsugan. Hon kunde ligga och sova, hörd ehon att jag började fumla med tvättkorgen så kom hon direkt. Sen höll hon mig sällskap medans jag gjorde det jag skulle i tvättstugan och sen följde hon med in och fortsatte sova. Saknar henne så mycket :cry:

Förstår att du saknar henne.

Visst är det kul med deras små egenheter. Min ena hane kommer alltid när han hör min väckarklocka. Då ska han vara med mig när jag gör mig i ordning. Kl halv fem på morgonen. Sitta i knät när jag kissar osv.

Den andra är lite mer morgontrött, men han vill ofta vara med mig inne på toaletten och dricka vatten ur kranen.

Ingen av dem får vara ute på natten. Sitter hellre uppe jättelänge så att de kan komma in, än att jag låter dem vara ute på natten.

Fia var ute på natten sommartid, men hon kunde komma upp på balkongen och skrapade på balkongdörren så jag hörde. Annars gick jag upp mitt i natten och hämtade in henne. Hon var ju svart och väldigt tätpälsad och hade lite jobbigt dagtid på somrarna. Nattetid var hon gärna ute och jagade insekter.

Yoga får jag sällan upp före 11. Hon är en riktig sjusovare. Abbie går upp när jag går upp.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 160
Senast: Googlarn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama