Färgförändring på skärmen!

sita

Trådstartare
Flyttade datan en trappa ner idag och när jag startade upp så blev det lite konstigt på skärmen. Färgerna är regnbågiga, mest i det ena hörnet. Kan jag göra något eller är det finito???

mvh/Sita
 
Sv: Färgförändring på skärmen!

Kolla så att du inte har något "magnetiskt", som högtalare för nära skärmen, sen kan du kolla om skärmen har någon avmagnetiseringsknapp (degauss?).
 
Sv: Färgförändring på skärmen!

Det verkar som om den står nära något magnetfält så som tidigare skribent redan påtalat. Men det kan också vara sladden mellan datorn och skärmen. Kolla att den sitter fast ordentligt, prova även att vända på den... Sådant kan göra underverk :]
 
Sv: Färgförändring på skärmen!

På det nya skrivbordet finns förutom samma apparater som jag hade ihop med datorn tidigare, även Routern till det trådlösa nätverket och ADSL lådan. Kan det vara något av dessa som stör magnetiskt? Sladden kan jag inte vända eftersom den är av den gamla sorten som sitter fast i skärmen. Hade gärna sluppit köpa ny skärm!!!
Tacksam för alla tips och är stor beundrare av folk som begiper sig på datorer.

/Sita
 
Sv: Färgförändring på skärmen!

sita skrev:
Sladden kan jag inte vända eftersom den är av den gamla sorten som sitter fast i skärmen.
Jo men den andra ändan kanske sitter löst... Eller sitter allt fast i varandra?
;)
 
Sv: Färgförändring på skärmen!

Om du uteslutit magnetfälten så kolla stiften i kontakten på skärmkabeln. Kolla så att det är raka, lätt att räta upp med tom stiftpenna om så inte är fallet. :)
 
Sv: Färgförändring på skärmen!

En skärm kan få fnatt av saker man inte själv tänker på - har du testat att "avmagnetisera" den som någon sa? Det finns ett par knappar på en skärm, oftast någon menyknapp där man kan välja "degauss".
 
Sv: Färgförändring på skärmen!

Hände samma sak för mig, men efter att ha flyttat på en liten häst med magnetfötter från skärmen så fixade det sig. ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
724
Senast: Malin_L
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
527
Senast: Myzan87
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
IT & mobiler Min skärm på mobilen har en rejäl spricka där en mini-flisa helt saknas så det är "öppet" ner i telefonen på framsidan. På baksidan fler...
Svar
13
· Visningar
1 430

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp