Y

ylv4

Nu ska äntligen det totalrenoverade stallet målas :D Sen blir det klart :)

Men nu kommer det den stora frågan ! Vilka färger :confused:

Hade tängt mig grön på metall och nån annan färg på box träet och midjan ;)

Midjan ( som är på väggen med fönster där det inte är trä utan betong )

Sv: Färger

Välj nån/några färger du tycker är snygga! Det enda tips jag kan ge är att välja ljusa färger. Efter ett tag känns det annars lätt mörkt och murrigt när det inte lägre ser alldeles nymålat ut. Ljusa färger slits ju också men stallet kan ändå upplevas fräscht, vilket det sällan gör med mörka slitna färger... :)

svart eller grönt på metallen, olja in träet med antingen genomskinlig olja eller någon mörkare nyans.

betong inne i boxarna skulle jag gjort ljusgrått.

så skulle jag ha gjort iallafall

för mörka färger gör stallet mindre och mörkt. ljusa färger blir visserligen smutsiga men det blir ljusare i stallet. man får väl helt enkelt gå ett varv med diskborste och vattenslang på betongväggarna i mellanåt!

I mitt stall har vi någon brun färg på trät upp till hälften och sen gult resten. Riktigt tjusig färgkombination (om jag får säga det själv).

vi har grönt på halva boxväggarna där nere och halva är vitt där uppe.. sen har vi vitt tak och bjälkarna som håller uppe i taket är bruna sen är det brunt på nedersta brädan i boxarna så det blir som en list..

Jag skulle rekomendera att ha grått på galler. Då syns inte dammet så fort (för det blir ju dammig bara du vänder ryggen till!). I mitt stall har jag grått på galler och svart nerifrån och upp 1.20 sedan vitt. Lite ladugårds feeling kanske, men jag trivs kanon! Har målat det svarta med ladugårdslack, så det glänser om det är är fortfarande jätte snyggt trots att jag målade för flera år sedan.

Jag skulle nog annars kunna tänka mig att ha haft skogsrön upp 1.20 och sedan vitt med grå galler. Älskar blå men tror att det skulle bli kallt. Gult har jag hört att man inte ska ha - det drar visst till sig flugor.

Jag håller på att måla om vårt stall. Vi har en hel del murade väggar som jag kalkar så de är kritvita, eller kommer att bli. Sedan har jag målat det mesta i en ljusblå färg med lite grått i. Jag köpte färgen hos lantmännen. De blandar i den nyans man vill ha. Tala om svårt att välja! Men jag tycker att det blev jättefint. Det blev mycket ljusare och det var det jag ville. Hoppas bara att det kommer att fortsätta vara ljust och fint. Än så länge är det ingen fara. Hästarna vågar knappt röra sig i sitt nymålade stall. De delar inte riktigt min förtjusning över resultatet.

Vi Har precis renoverat vårat stall , allt gammat trä är utbytt och jag funderar på att ha vitt ( galler mm ) och trät "cream brunt" :) Halva väggen vit och andra halvan brunt.. men fick mej en take ställare nu.. kommer det inte se knasit ut å ha halva halva :confused: Hahaha

Jag har nedre delen lite mellangrön (vet inte riktigt vad färgen heter) lite åt det mörkare hållet men ändå lagom. Sen resten vitt uppåt.Vi renoverade boxfrontarna och mellanväggen förra året så de är bara inoljade. Hihi lite blandat men det ser inte så tokigt ut iaf :D
Nästa år funderar jag på att måla nedre delen i grått.Är sådär så jag får ett ryck varje sommar att jag bara måste förnya någonting i stallet.

Håller på att måla om vårat stall :)
Har lite mer än halva väggen i någon mellanblå å så vitt upp till! Ljust å frächt tycker i alla fall jag :P

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 311
Senast: Freazer
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: Mia_R
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: cewe
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar