Färga Ridbyxor?

black coffee

Trådstartare
Jag undrar om nån här på Buke har färgat om sina ridbyxor? Jag har ett par svarta helskodda ridbyxor som har blivit lite urtvättade och jag har funderat på att färga om dom till svart igen
Går det om dom är helskodda eller blir det flammigt :confused:

Sv: Färga Ridbyxor?

Jag tvättade mina skodda ridbyxor med medel för svarta kläder. Det funkade bra och färgen var som ny igen. Dock var det medlet köpt i Tyskland...

Okej det lät ju bra :)....jag tänkte att färga i tvättmaskinen (tyvärr minns jag inte sorten på färgningen)
Gjorde du det oxå ?

Jag färgade ett par bruna bomullsridbyxor helskodda med clarino med såndär vanlig färg, skoningen höll färgen (alltså brunt) och tyget blev kolsvart, mycket snyggt!! :d

Det låter lysande :bump:......ska inhandla färg och köra på bara.......
Ridbyxorna är ju så sköna och dom är inte slitna annars...ja det är ju helt klart värt ett försök :banana:

Använd "Back-to-Black". Funkar jättebra. Följ instruktionerna och du har svarta ridbyxor igen! Finns att köpa i färgaffärer och på en del stormarknader.

Det kan nog variera beroende vilket matrial, tydligen ska elastiska tyger vara svårare æn bomull.
Men jag fick mina blåa ridbyxor ofriviligt færgade nær jag tvættade tillsammans med ett nytt vinrøtt schabrak, de blev lila.

såg häromdan på Panduro nåt som skulle göra svarta (fanns för vitt o blått också) kläder/tyger svarta igen. gick för 50-lappen :)

Beror på materialet, det går bara att färga om de är i naturmaterial...dvs i fallet ridbyxor, bomull. Är de blandat bomull/syntet kommer bomullsfibrerna ta åt sig färg medan syntetfibrerna inte gör det...i värsta fall kan det bli flammigt.
Men jag skulle testat :D

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 847
Senast: Silje
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 132
Senast: Capybara
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
540
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 833
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka