Färga ögonbryn vs tatuering

Bufera

Trådstartare
Tycker själv mina ögonbryn är lite glesa och trött på att måla.

Hur fungerar det när man färgar? Blir det bara färg på ljusa strån eller blir det någon färg även imellan?
Göra detta jämfört med tatuera?

Vad har ni gjort och är ni nöjda? :)
 
Tycker själv mina ögonbryn är lite glesa och trött på att måla.

Hur fungerar det när man färgar? Blir det bara färg på ljusa strån eller blir det någon färg även imellan?
Göra detta jämfört med tatuera?

Vad har ni gjort och är ni nöjda? :)

Jag har gjort tatuering för drygt 3 år sen. I princip allt är borta nu :( men kan verkligen rekommendera om man nu vill lägga dom pengarna!

Nu färgar jag, och jag tycker brynen är som snyggast de första dagarna då det även sitter lite färg i huden...
 
Som @pepp skrev så fastnar lite färg på huden men detta försvinner efter någon dag. Själv tycker jag det är bra då det kan komma lite färg utanför ögonbrynen. Jag färgar mina ögonbryn regelbundet, typ var 4-6:e vecka. Färgar hos Rapide och har gjort det i flera år. I början kan det vara en liten process att "hitta" sin färg, alltså hur mörka bryn man vill ha och om man vill ha en kall eller varm ton. Själv brukar jag be om typ "två steg mörkare än mellanbrun med en grå (kall) ton i.
 
Tycker själv mina ögonbryn är lite glesa och trött på att måla.

Hur fungerar det när man färgar? Blir det bara färg på ljusa strån eller blir det någon färg även imellan?
Göra detta jämfört med tatuera?

Vad har ni gjort och är ni nöjda? :)

Jag tatuerar mina ögonbryn regelbundet 1-2 gånger per år, tycker att det är grymt värt det. Jag har knappt några bryn alls. Kör med ombre-metod, men man ska vara medveten om att färgen inte sitter särskilt länge. För mig gör det inte så mycket då den går i min hårton. De blir alltså lite gråa i tonen. Fyller alltid i när jag sminkar mig.
 
Jag har tatuerade bryn sedan juni. För mig, som har rätt fjuttiga egna bryn, så blev inte färgning särskilt givande. Det finns ju liksom inte så mycket att färga.
 
Jag tatuerar mina ögonbryn regelbundet 1-2 gånger per år, tycker att det är grymt värt det. Jag har knappt några bryn alls. Kör med ombre-metod, men man ska vara medveten om att färgen inte sitter särskilt länge. För mig gör det inte så mycket då den går i min hårton. De blir alltså lite gråa i tonen. Fyller alltid i när jag sminkar mig.

En kanske dum fråga. Men rakar man av sina vanliga bryn när man tatuerar? Mina bryn är kritvita och sneda, känns som att det skulle se helkonstigt ut.
 
En kanske dum fråga. Men rakar man av sina vanliga bryn när man tatuerar? Mina bryn är kritvita och sneda, känns som att det skulle se helkonstigt ut.

Nej det gör inte jag och de flesta använder väl den här metoden för att ”fylla ut” sina bryn. I ditt fall kanske det skulle vara bra att färga stråna då kanske? Jag vet inte hur det är, om min hud blivit skadad/ärrig men upplever ibland att jag har ännu mindre strån nu än tidigare. Jag kommer dock att få underhålla mina i resten av mitt liv om det inte kommer någon annan metod.

Har förresten sett att man kan fylla/forma brynen med henna, då ska färgen sitta i huden ca 2-3 veckor och 5-6 veckor i stråna.
 
Nej det gör inte jag och de flesta använder väl den här metoden för att ”fylla ut” sina bryn. I ditt fall kanske det skulle vara bra att färga stråna då kanske? Jag vet inte hur det är, om min hud blivit skadad/ärrig men upplever ibland att jag har ännu mindre strån nu än tidigare. Jag kommer dock att få underhålla mina i resten av mitt liv om det inte kommer någon annan metod.

Har förresten sett att man kan fylla/forma brynen med henna, då ska färgen sitta i huden ca 2-3 veckor och 5-6 veckor i stråna.

Färgning sitter en dryg vecka på mina bryn, dom är hopplösa.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 992
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 400
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 295
Senast: Norma
·
Hemmet Inspirerad av en annan aktuellt tråd här. Funderar över om det är dags att göra något åt skåpluckorna i köket? Så här ser den som är...
Svar
3
· Visningar
543
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp