A

asiesperfecto

Snart ska det införskaffas nya prylar! Men jag har funderat mycket på vad jag ska ha för färger. Det är till en skimmel, gråskimmel. Vad tycker ni är snyggast? Mörkblått, vinrött eller något helt annat? :) Sadel, träns, övriga lädergrejor är i svart.

Sv: Färg?

En fördel med vackra gråskimmlar ( :angel: ) är att de passar i det mesta! Jag har mycket grått till min. Även marinblått, en del vinrött (precis som du nämner) och faktiskt en hel del vitt. Mörka skimmlar kan nämligen passa jättefint i vitt. Sen så har jag rätt mycket grönt i olika nyanser till min. Beige, creme och schlamm passar också fint :d

Vill du se lite bilder för att få inspiration så säg till ;)

Häster har brun sadel och brunt träns, brunt schabrak och bruna benskudd när vi tävlar. (jag har svart kavaj, svart hjälm, svarta stövlar)

Jag tycker du ska köra på marinblått, det "kan" inte bli fel, alltid lika snyggt! :love:

Jag tycker marint är läckert, men även vinrött och olika nyanser av grått. Gråskimlar passar i det mesta faktiskt, och denna färg är ju det absolut snyggaste som finns alltså. :)

Jag gillar vinrött på en skimmel (och på isabeller). Det ser alltid fräscht ut, samtidigt som det ser lite lyxigt ut. Marinblått kan bli lite alldagligt tycker jag, lite för vanligt.

Men på en skimmel kan man ha vilken färg som helst egentligen utan att det ser konstigt ut.

vinrött eller mossgrönt.. hur vackert som helst..

skimmlar ter sig ofat mer finlemmade än bruna hästar, de ser "renare" ut och man ser den mera tydligt.. därav tycker jag att det är finast att välja en murrigare färg som vinrött, mossgrön, marin, mörklila och mörkgrått, man kan även välja senapsfärgat så ser hästen vitare ut..

och så ljuslila förståss :D

vinrött går utan tvekan helt bort,

kör på marinblått eller grått

varför inte vinrött? har du sett ett skräckexempel eller?

vinrött går utan tvekan helt bort

Nooo, du har fel! :p Bildbevis ( :D :angel: );

12986418.jpg

Inte rött :crazy:. Marinblå eller grått är snyggast. Men inte för skarpa färger på en skimmel.

haha såg vad du skrivit nu. håller med dig :p tycker faktiskt, förlåt litensnigel, men det är jätte fult med vinrött på skimmlar. eller i vissa fall.
LitenSnigel: Din häst är ju super fin iaf ;)

Jag hade ljusblått eller mörkgrått på min skimmel. Han var ganska mörk så dom färgerna passade honom perfekt!

på min har jag mest mörkblått. även brunt & grått. burnedorange är fint & grönt.. gillar dock ej vinrött :angel:

Hahaha, alla hatar vinrött på skimmlar. Förutom jag :angel:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: MML
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
634
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 876
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar