Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ok, har inte så många bättre tyvärr. Denna kom färgen bäst fram på som brun och inte åt det grå hållet.Ta gärna bild i solljus, det var i princip omöjligt att se på den bilden. Åtminstone på min telefon.
Den är inte grå, men mer dassigt brun. Men har silver i botten. Det är en spännande färg helt klart som är svår att få på bild ordentligtJag tycker den ser väldigt grå ut på bilderna, nämligen.
Det är en väldigt svår färg att få rättvis på kort Får se på besiktningen vad de säger, om de kan färger vill säga.
Han är definitivt dassigt brun och inte alls grå.
Typ som en brunblack häst- blekt brun.
Men om jag frågar såhär då;
Heter en brun katt något särskilt?
Typ som fux för häst. Eller blir det bara brun? Bara nyfiken då jag tycker färgen är så ovanlig som solid färg.
lilac eller fawn? Alltså brun bas men med dilute ovanpå?
Namn på färg brukar ju ha med ras att göra, färgnamn kommer ur ju oftast från fenotypen - inte genotyp.
https://vgl.ucdavis.edu/resources/cat-coat-color
Är du väldigt nyfiken kan du skicka till laboklin för att få veta vad den har för färg.
https://laboklin.com/en/products/ge...coat-length/cat/coat-colour-variant-dilution/
Som dins bruna partier skulle jag nog säga att denna är jämnt över hela pälsen. Ända sen den föddes.Nu har jag ju inte sparat bilder där mina ser som mest bruna ut, men kolla på halsen och över örat här. Det är fläckar av oxidation som väldigt lätt blir i blå päls, framförallt om de blir tvättade mycket. Det varierar hur lätt pälsen oxideras och verkar även bero på munkemin hos katten som tvättar.
Visa bifogad fil 155332
Jag har fött upp och ställt ut enbart blå katter i många år och ibland är det ingen idé att visa dem för att hela katten är så brun.
Som dins bruna partier skulle jag nog säga att denna är jämnt över hela pälsen. Ända sen den föddes.
Kattmamma har fått stålgrått tidigare och det är med samma pappa. (Båda föräldrarna är svartvita, mamman har en ljusare ton i botten och är inte svartsvart på hela pälsstrået om det har betydelse.
De grå ungarna har sett helt annorlunda ut än denna gör.
Inte silver/smoke alltså. Det är också ett recessivt anlag så det passar bra in på föräldrarna. Men utseendet som påminner smoke kan vara ett resultat av färgförändringar hos små kattungar.Botten på den här bruna är inte helt vit. Ljusare och mer åt grått, men inte vitt, o rosa trampdynor.
Tycker också den ser ut som smoke med spökmönstret och om den är silvrig i botten.
Min black smoke såg ut såhär som kattunge.
Visa bifogad fil 155339
De ser likadana ut i botten allihop, ljusa men inte vita.Ja, silver skulle även förklara att det blå har en annorlunda nyans, det påverkar ju utfärgningen av diluterade färger. Men då ska det vara vitt åtminstone i huden, och någon av föräldrarna behöver vara silver också. Visst finns det riktigt "dåliga" silver som dyker upp när man dna-testar, men det är inte vanligt och det borde ha gett tydligare utfall på någon åtminstone.
Eller, hur ser den svartvita ungen ut i sina färgade fält? Är den vit i botten? I så fall skulle vi kunna ha silver där...
Huden är vit på de färgade fälten. Men själva hårstråt är inte särskilt kritvitt i botten, bara ljust.Ja, silver skulle även förklara att det blå har en annorlunda nyans, det påverkar ju utfärgningen av diluterade färger. Men då ska det vara vitt åtminstone i huden, och någon av föräldrarna behöver vara silver också. Visst finns det riktigt "dåliga" silver som dyker upp när man dna-testar, men det är inte vanligt och det borde ha gett tydligare utfall på någon åtminstone.
Eller, hur ser den svartvita ungen ut i sina färgade fält? Är den vit i botten? I så fall skulle vi kunna ha silver där...
lilac eller fawn? Alltså brun bas men med dilute ovanpå?
Namn på färg brukar ju ha med ras att göra, färgnamn kommer ur ju oftast från fenotypen - inte genotyp.
https://vgl.ucdavis.edu/resources/cat-coat-color
Är du väldigt nyfiken kan du skicka till laboklin för att få veta vad den har för färg.
https://laboklin.com/en/products/ge...coat-length/cat/coat-colour-variant-dilution/