Färg till transport

AnnaKarinA

Trådstartare
Hej! Jag ska nu måla utsidan på väggarna på min transport. Tanken var att måla med en brun färg, jag vill att det ska se ut typ som färgen på wallplyfaskivor om ni förstår, och det är ju lämpligt om slutresultatet blir lite "glatt", nästan som lack, så att man kan tvätta av den utan att alla färg följer med. Har ni några tips? :smirk:

Sv: Färg till transport

Du skulle ju kunna cuprinola den och sen lacka den.
Mönsterlasera om du är duktig, därefter lacka...

Jag sprutmålade med tvåkomponents Sevalac. Såg ut som fabriksmålat och går att tvätta av med så starkt som Thinner om den skulle bli riktigt smutsig. Färgen måste slipas bort och går ej att "tvätta" bort.

Vad har du för material på skivorna? Du kan ju betsa med brun nyans, eller som ovanstående sa cuprinola och sen lacka. Båtlack är nog det mest hållbara! Det är ju som sagt ordentligt vattentåligt dessutom. Snyggt och hållbart blir det med. Men det kräver nog upprepade lager för att komma till sin rätt.

Vad har du målat insidorna med och hur?

Insidan rollade jag med lackfärg, blank. Blev också bra men inte lika fint som utsidan.
Jag hade en brun Kylinge som jag målade vit.

Senast ändrad av en moderator:

Ah, cuprinol och lack har jag tänkt på, det får nog bli så. Jag cuprinolade brädorna i min rockard massor med gånger med brun cuprinol och det vart skitsnyggt.
Det är wallplyfaskivor som jag slipade bort originalfärgen på, sedan är de grundmålade i en tvåkomponent grundfärg just för plyfa. Insidan av skivorna rollade jag (tyvärr, blev inte så jättebra) med en lugn, gul färg som ska gå att tvätta av lite lätt. Men jag kanske borde lacka insidan oxå....:d

Ja jag syftade på båtlack.
Minst två lager och glöm inte slipa emellan lagren.

"Älskar båtlack"

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag behöver måla karmarna i mitt badrumsfönster eftersom färgen där har flagat. Behöver jag slipa och spackla eller räcker det om jag...
Svar
5
· Visningar
908
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 139
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 554
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka