Färg till hallen?

Vita_N_6520

Trådstartare
Vilken färg tycker ni passar att ha på väggarna i hallen?
Jag har vitt nu, men tycker inte det passar in riktigt i min hall, det känns liksom inte inbjudande.

Hallen är lång smal om det har någon betydelse.

Sv: Färg till hallen?

Kan du inte ta en bild?

Vad tycker du om för färger?
Ska det bli bra bör det ju harmonera med golv och inredning och passa utrymmet och ljussättning.
Sen måste det ju dessutom vara en färg du gillar om du ska trivas med det :)

Får se om bilderna funkar, har aldrig använt photobucket :p ...

Från badrummet:
20131013796.jpg

Från ytterdörren:
20131013800.jpg

Hallmöbeln ska bytas ut, så den behövs egentligen inte tas hänsyn till..

Jag gillar faktiskt de flesta färger. Det enda jag vet att jag inte vill ha på väggarna i hallen är gult. Vitt är inte heller riktigt "jag", jag är för dålig på övrig inredning för att få det stilrent och snyggt. :p

Det största problemet är ju att det är dörrar överallt, så det känns liksom inte som att det går att göra rummet mer hemtrevligt och inbjudande om man inte byter färg på väggen?

Jag vet ju inte vad du gillar för stilar, men jag skulle gärna smälla upp en grön tapet! I en lugn, ljus, pastellfärg. Och kanske en mönstrad tapet på väggen med spegeln.

Tillägg: Åh, nu kommer jag börja nörda tapeter och inredning och inreda din hall resten av kvällen..! :P

Senast ändrad:

Det är svårt att ge råd när man bara ser ett rum och inte vet vad du har för stil. Utifrån bilden som syns tänker jag att en vit tapet med mönster ton i ton (ex glansigt vitt mönster på matt vit botten) skulle kunna pigga upp. Det är ett försiktigt råd. Färg törs jag inte riktigt tipsa om eftersom hallen är så central och måste gå ihop med alla rum den angränsar till, och dessa vet jag ju inte hur de ser ut.

Du kan inte slänga upp en fondvägg på spegelväggen eller motsatta väggen med ytterdörren med nån fin inbjudande tapet? Annars är beige ganska neutralt, men möjligtvis tråkigt. En inbjudande matta? Byta ut tavlan mitt emot mot något mer iögonfallande och mer inbjudande?

jag haller med om gront! vi har en gron tapet i varan, som vi inte tyckte var sa snygg (dels ar den daligt uppsatt), men det ser fantastiskt bra ut med vara lila gardiner. Nar vi satter upp nya far det bli i gront det med :)

ett forslag ar att mala en fin gront ton, elelr en neutral gron tapet och sedan nagon snyggare lila monstrad tapet pa garderobsdorrarna i mitten (eller en annan farg som gar bra med gront)

Jag har ganska enkel stil. Mycket mörka färger. Gillar att ha "färgteman" i olika rum/olika tidpunkter men har inte kommit så långt med det mer än att badrummet går i rosa :p

Möbeln till hallen är inget jag har bestämt eller hittat. Det går att anpassa.
De fasta detaljerna i hallen går i mörkbrunt trä, men det går ju att ändra också.

Det är bara två rum klara än så länge. Vardagsrummet har en ljusgrå tapet med silvrigt "enkelt" mönster. Svarta (ej glansiga) möbler osv.

Sovrummet har svart tapet, en vägg med fototapet. (Mörkare skog).

Badrummet är vitt och köket också än så länge.

I så fall tycker jag att du ska försöka binda ihop hallen med stilen och färgerna i övriga rum (grått, vitt, ev rosa). Just ton i ton-tapeter i vitt tror jag fortfarande på. Eller något mönstrat i bleka färger.

Några tapeter jag gillar:
Boråstapeters Fantasia (den ljusgrå tror jag kunde vara ursnygg)
Boråstapeters Ypsilon
Mimou Kyoto
Mimou Dot
Boråstapeter Grazia

Nu har jag svårt att gå bort från min egna stil som går mot det orientaliska hållet. Så jag tänker en lite högre mörk trämöbel, med kanske en något mindre spegel över, en varm matta en bit in i hallen tex en rya-matta, jag hade gått åt det ljusa hållet. En snygg hatthylla med tillhörande skoställ vore ju trevligt. Och då kan man go crazy med mönstret på den eventuella fondväggen, för den kommer iaf inte synas så mycket. Och sen som någon sa, en lite mer iögonfallande tavla på den motsatta väggen, eller varför inte en växt?

Jätteroligt att titta på tapeterna du gillade! För det är verkligen jättelångt från min stil. Och det är så härligt att upptäcka nya saker! :)

(obs! Detta är ett genuint inlägg! Dvs, ej sarkastiskt eller nedlåtande.)

Det är svårt att ge råd när man bara ser ett rum och inte vet vad du har för stil. Utifrån bilden som syns tänker jag att en vit tapet med mönster ton i ton (ex glansigt vitt mönster på matt vit botten) skulle kunna pigga upp

Detta tycker jag är ett jättebra tips! Jag har en tapet, matt vit med små glansiga linjer i, det blir ett sånt lyster och mycket mer livfullt än enkel vit.

Men så är jag en såndär som bara vill ha vita väggar, för att kunna skoja till det med andra saker (klädde om mina matstolar och gav dem olika färger tex).

Och det förvånar mig inte för din och TS inredningssmak verkar väldigt olika ;) Dessa förslag är riktade till TS. Hade det varit du som frågat om tips hade jag letat fram något helt annat.

Jag har valt en randig tapet till vår hall och matsal, ljusgrå/silver. Samma tapet finns även med vit/ljusgrå ränder som jag vet att en annan medlem här har satt upp i sin hall, grymt snyggt! Meeen vad hon nu heter här på Buke kommer jag för tusan inte ihåg just nu! :D

Såhär ser det ut hos oss just nu, tapetsering pågår därför vi inte skärt bort tapetkanter på alla ställen. ;)

Vi kommer ha en ljusgrå tapet i vardagsrummet som är nästa rum från hallen så det kommer bli en fin övergång. :)

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
773
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 449
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?