Färg till hallen?

Sv: Färg till hallen?

I så fall tycker jag att du ska försöka binda ihop hallen med stilen och färgerna i övriga rum (grått, vitt, ev rosa). Just ton i ton-tapeter i vitt tror jag fortfarande på. Eller något mönstrat i bleka färger.

Några tapeter jag gillar:
Boråstapeters Fantasia (den ljusgrå tror jag kunde vara ursnygg)
Boråstapeters Ypsilon
Mimou Kyoto
Mimou Dot
Boråstapeter Grazia

Njä ingen av de där var nog riktigt 'jag' utom möjligtvis den sista men jag är rätt säker på att min syster har en sån, eller åtminstonde en som ser nästan likadan ut :p

Nu har jag svårt att gå bort från min egna stil som går mot det orientaliska hållet. Så jag tänker en lite högre mörk trämöbel, med kanske en något mindre spegel över, en varm matta en bit in i hallen tex en rya-matta, jag hade gått åt det ljusa hållet. En snygg hatthylla med tillhörande skoställ vore ju trevligt. Och då kan man go crazy med mönstret på den eventuella fondväggen, för den kommer iaf inte synas så mycket. Och sen som någon sa, en lite mer iögonfallande tavla på den motsatta väggen, eller varför inte en växt?

Haha. Det där är nästan helt tvärtemot som jag vill ha det :D ;)

Den stora spegeln kommer inte tas bort så möbeln kommer anpassas efter den, och några mattor vill jag inte ha. En växt har jag tänkt på men jag avfärdade det lika fort eftersom jag vet att jag kommer bokstavligen slå ihjäl den iom att den kommer hamna mitt i min gångväg (toa-vardagsrum) :D

Hatthylla + skoställ finns/ska stå i det egna lilla utrymmet som syns mest på nedre bilden.

Men någon annan tavla eller liknande kommer det bli, absolut.

Jag börjar väl också bli inne på något sådant. Glansiga linjer är det både i sovrum och vardagsrum, fast på olika underlag och former.

Det där var definitivt min sorts tapet, men blir det inte lite klaustrofobiskt? :p
Det känns som att rummet känns ännu smalare än det redan är?

Men färgerna gillar jag, är väl något sådant jag har i v-rummet fast mest grått och bara diskret silver.

:D Färgbomb!

*kl

Några av er har nämnt grön som färg.. Vilken nyans av grön är det ni tänker er?
Kollar man på tapeter så är det ju mest fulgrönt på dem och varken mjuka eller starka färger. Går ju visserligen att måla också men jag vet inte om jag törs ge mig in på det. :D

F.ö är det en typ sånhär jag har i sovrummet, fast min har tätare närmre skog och är mörkare...:
190821.jpg

jag haller med om gront! vi har en gron tapet i varan, som vi inte tyckte var sa snygg (dels ar den daligt uppsatt), men det ser fantastiskt bra ut med vara lila gardiner. Nar vi satter upp nya far det bli i gront det med :)

ett forslag ar att mala en fin gront ton, elelr en neutral gron tapet och sedan nagon snyggare lila monstrad tapet pa garderobsdorrarna i mitten (eller en annan farg som gar bra med gront)

Du har ingen bild?

Dörrarna får nog ha de färger de har tror jag :)

Inte alls, jag gillar det mycket! Känns mycket högre än vad det egentligen är! :)

Jag tycker att du ska välja en färg som är lite kallare med tanke på att du har ett ganska gult golv. En varm grön ihop med det gul/beiga golvet kommer nog att kännas ganska jolmigt så färgen behöver vara lite krispigare. Så svagt åt det blåa hållet tror jag blir bäst.

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
773
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 449
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?