Färg på papperen?

Danaa

Trådstartare
Hej! De finns säkert 100 sånna här trådar men jag har en liten fundering, mitt sto har gråa papper och jag har betäckt med en godkänd hingst, vad kommer avkomman få för färg på papperen? blir dom vita? Vad tror ni de har för betydelse i försäljningssyn?:confused:

Sv: Färg på papperen?

Beror lite på stoet om hon uppfyller kraven eller inte om fölet får vita papper.
Så här står det på ASVH:s sida.
"Häst fallen efter godkänt avelsvärderad hingst, men som p.g.a. mödernet ej uppfyller härstamningskraven för Svensk Riksstambok avdelning I. Dock är fader och moder av varmblodig ridhästras godkänd av ASVH Service AB.
Raskod för renrasig häst d.v.s. 04 (vitt papper - löpnummer fr.o.m. 6001)"

I försäljningsynpunkt spelar det viss roll, ju större ju yngre den är. I takt med att avkomman växer och får egna prestationer så minskar betydelsen av färgen på papperna när det gäller priset.

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
505
Senast: Görel
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Har suttit och läst lite om hur olika raser har förändrats sedan de introducerades. Man blir lite slagen av hur många raser har förlorat...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 059
Senast: Puffindog
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 237
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar