Färg i passet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare catarina_86
  • Startdatum Startdatum
C

catarina_86

Hejsan
Är det någon som vad min häst får för färg i passet om hon nu har rosa papper i ett tyskt pass.. Vad blir det för färg i ett svenskt pass???

Sv: Färg i passet

Det beror helt på vilken tysk stambok det är fråga om. Är det något av följande blir det gröna papper.

Baden-Württemberg
Bayern
Berlin-Brandenburg
Hannover
Holstein
Oldenburg
Rheinisches Pferdestammbuch
Rheinland-Pfalz-Saar
Sachsen-Thüringen
Trakehner/Ostpreussiskt varmblod
Westfalen

Varmblodshästar intagna i andra stamböcker kan medges enskild prövning.

Sv: Färg i passet

Din häst behåller sitt tyska pass även om du gör en "tilläggsregistrering" så att den får ett svenskt registreringsnummer.

Sen om man ser det mer generellt så beror det på vilken stambok hästen tillhör, vad den skulle kunna få för färg på pappren OM du skulle ha bytt ut dem.

Liknande trådar

Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Min man jobbar som personlig assistent i ett privat företag. Han har varit på samma jobb i snart fem år, och blir då sjukt utnyttjad...
Svar
18
· Visningar
970
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 579
Senast: morgaine
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka