Färg i köket

A

Aneleh

Kvänums pärlgröna kök!!!!!!!!! Jag är helt såld och vill måla mitt kök i just den färgen, men färgkoden (ncs-kod tror jag det heter) verkar var omöjlig att få tag på. Nån som har tips? Eller nån överbliven lucka? Nån som kan tänka sig att låna ut lucka? det ska tydligen gå att få snarlikt åtminstone om man kommer med ett prov till färgbutiken. Tacksam för svar. Eller nån smart ide.

Sv: Färg i köket

Så gjorde jag i mitt vardagsrum. Jag tog med en glossig tidning där en sida hade rätt färg, och så fick de blanda tills de hittade rätt.

Ett tips är att kika i Ottossons färgs Linoljefärgskatalog som finns på nätet. I den finns många gammaldags kulörer med NCS koder.

Läste om en APP till "iphone" där man tar ett fotografi av färgen och så ger programmet koderna för färgen i fotot när man drar pekaren över färgen.

Tack för tipsen. Jag fortsätter jakten på pärlgrönt. Appen låter intressant, vet du vad den heter.

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 495
Senast: cherie
·
Hemmet Har just nu ett helt okej kök, men lite små tråkigt kan jag tycka. Luckorna är vita, kaklet vitt och diskbänken i stål samt vissa...
Svar
8
· Visningar
2 391
Senast: Nixehen
·
Hemmet Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt. Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: jerseyko
·
H
Hemmet Ja jag har en annan renoveringstråd här men startar en för att få lite ideer då vi precis påbörjat projekt nytt kök. jag och karlen har...
Svar
9
· Visningar
10 575
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka