Färg-hjälp

sasucatu

Trådstartare
Sv: Färg-hjälp

jag skulle ha valt en brun nyans som går ton i ton med hästens egen färg:

045-2440-34_3440-34_230x320.jpg

och matchat upp det med ljusa (cream eller vita) chaps, och de två färgerna i filten. samma färg på hatten som på chapsen. om du inte är nöjd med dina skänklar, välj samma bruna färg på chapsen, och lätta upp överdelen med inslag av den ljusa färgen.
hade det varit en häst med t.ex. helstrumpor hade jag inte valt cream, utan vitt. nu har ju din häst inte så iögonfallande vita tecken, så du kan välja cream utan att skär sig.

Nyanser på skalan brun - creme är riktigt snyggt på fuxar, som skrevs ovan. Vill du ha mer färg så tycker jag att du ska undvika rött-orange-gult, eftersom de åtminstone i mina ögon skär sig mot en rödaktig päls. Blått och grönt funkar fint, lila och turkos kan funka ibland. Svart passar ihop med allt, men sticker inte ut. Snälla, inte rosa...

Inne på Photobucket, välj den nedersta adressraden, den som börjar med IMG med hakparenteser [] runt om. Kopiera den raden och klistra in i ditt inlägg. Tänk bara på att det kommer få alla modemanvändare att gråta, eftersom de måste ladda en massa bilder för att kunna läsa tråden. I många fall är det faktiskt bättre att lägga bilderna som länkar, speciellt om de är såpass stora som dina, precis som du har gjort i den här tråden.

/Ida

När jag var och tävlade i höstas var det en tjej som hade en fux som din, och hon hade mörk lila pad och mörklila slinky, och beiga chaps/väst. Det var så himla läckert! Man såg det ekipaget på en gång! Men det värsta var att hon hade nog varit på Hai Chapparall och köpt en 75 kronors hatt, av nåt läskigt filt material som var LILA!!! den detaljen kan du ju kanske skippa, jag menar, det finns jättetrevliga stråhattar som är beiga som är billiga, eller en brun filthatt, det går ju också fint ihop med fux.
Lycka till!:devil:

På den här lilla färgskalan så kan du se vilken färg som passar din häst bäst:

Hobbyhorse

Jag tycker den är lite rolig iaf... :)

mörkgrönt passar alla fuxar, det tycker iaf jag...:bump:

sasucatu skrev:
den är bra, men vad hrm... heter min hästs färg på engelska?:crazy: :angel:

Precis som redan skrivits så kallas fux för chestnut. Så din häst går in under gruppen "Redhead"... :)

En snygg brun nyans med inlägg av gult eller guld är snyggt på fuxar:)

jag håller inte med:

västen och hatten går bra ihop.
men jeansen ser bleka ut. med en bra väst och en lite glittrig slinky, så tycker jag att det "skär sig" att "bara" ha jeans. showchaps hade höjt hela klädseln, nu känns den splittrad.
hon borde ha svart skärp, inte brunt.
padden går inte i ton med varken hennes kläder eller hästen. den borde ha varit svart med några stråk i väst-färgen.
tränset och tyglarna borde ha varit i samma färg som sadeln, och då sadeln är en showsadel med silver, så borde tränset även haft silverutsmyckning, om så bara på örat.

Röd, mörk grön, ljus brun, svart...'

Jag är inte så bra på det där :confused:

Jag skulle nog köra på mörkgrönt o beige(eller sand), jag tycker de e´fina färger på chestnut!!:)

Liknande trådar

Fritid Papperna är påskrivna, så här ska jag bo Gården fån vägen Gäststuga med garage Friggebod Uråldrigt överbevuxet växthus Gammal...
20 21 22
Svar
428
· Visningar
42 406
Senast: Gnist
·
Foder & Strö Hej alla kloka bukefalister! Någon som kan hjälpa mej tyda denna analys? Alla andra år har det gått bra men nu känner jag inte igen...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Alfakrulls
·
F
Hundhälsa Nu kör vi en gissningslek innan jag kontaktar veterinär på måndag. Jag hittade det här på Lasse igår. Det blev rött när jag började...
Svar
14
· Visningar
1 713
Senast: Fruentimber
·
Hundavel & Ras I sommar fyller min chihuahua 3 år (hon flyttade till mig när hon var 5,5 månader gammal) och pinsamt nog vet jag fortfarande inte vad...
2
Svar
28
· Visningar
3 216
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar