Färg fråga

M

metropxx

Jag har en fråga.

Om en blåmaskad colorpoint brima hane parar sig med en blåmaskad colorpoint peres hona, hur stor är sannorligheten att deras ungar blir colorponted?

Honans båda föräldrar är båda chokladbruna.

Sv: Färg fråga

Honans föräldrar kan vara bruna, men inte choklad. Max 1 av varje. Så det beror på vad du menar med chokladbrun.

Alla ungar i en sån parning blir i alla fall blåmaskade (dvs colourpoint) och/eller eventuellt lila om det finns lila/choklad bakom

Nu blir jag lite osäker på vilken färg föräldrana var, hon som äger katten sa chokladbrun, men när jag ser kort på dem ser de mer ut som ljusbrun tror jag.

Men har föräldrana stor påvärkan vilken fäg det kan bli?

Tydligen i hennes kull blev det två ungar och hon som jag skrev blev blåmsakad colorpoint och hennes bror blå.

Låter mycket underligt att dom är chokladbruna då. Nått stämmer inte. Jag gissar att mamman inte är uppfödd av en reggad uppfödare och har stamtavla?

Du kan bara få blå och lila colorpointungar beroende på om de bär choklad.

Som missfideli undrar jag dock över det med choklad.
Om honans båda föräldrar är choklad kan hon med all säkerhet inte vara blåmaskad.

Det var hon som ä'ger honan som sa att föräldrana var choklad, men har nu fått en bild på dem.

19859719.jpg

MissFideli -> Nej ingen av föräldrana har stamtavla.

Jag skulle säga att hon är mer blå, ingen av katterna på bilden är colourpoint, men perser kan ju vara bärare av cp utan att själv vara det.

Det på bilden är alltså honan som är colorpointeds föräldrar.

Hon är ju blåmaskad colorpoint och hennes bror blev helblå.

Men vilken färg är hennes föräldrar?

Den närmsta ser blå ut. Den andra ser svartsmoke eller svart ut, men det är jättesvårt att se på bilden. I vilket fall räcker det med att den ena är blå för att hennes färg ska vara okej :D

Båda hennes föräldrar bär colourpointanlaget och därför kunde hon bli maskad. Däremot måste man veta mer för att säga om ungarna kan bli annat än blåmaskade. Att dom kan bli blåmaskade är dock helt säkert. Om båda bär på chokladanlaget så kan också avkommorna bli lilamaskade. Annars blir alla blåmaskade.

Det på bilden är alltså honan som är colorpointeds föräldrar.

Hon är ju blåmaskad colorpoint och hennes bror blev helblå.

Men vilken färg är hennes föräldrar?

Menar du vilken färg föräldrarna tll honan på bilden borde ha? Det går inte att svara på på rak arm, det finns flera kombinationer som kan ge solidblå cp-bärare.

Jag tror dom på bilden är föräldrar till TS blåmaskade hona. Och vi fundrar lite på vad det är för färg på dom 2 solida.

Ja, det är en hel del olika syftningar i inlägget som jag citerade, så jag vet inte?

Svartsmoke kanske kan stämma på den bakom, jag har så mörk skärm så jag ser inte riktigt. Hur som helst tycker jag det är lite tveksam päls på dem... Att en är i kass pälskondition, men två? Gör mig skeptisk till vad som ligger bakom...

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
659
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
192
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 907
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar