Fårfett från Holland till hund med hudproblem

Kalaspinglan

Trådstartare
Hej hej!

Träffade en holländsk hunduppfödare i helgen som tipsade mig om en produkt från Holland som vad jag förstod skulle vara i princip enbart fårfett. Det ser ut som små iskuber, konsitens som "kokosfett".

Enligt henne så är detta jättebra att ge till hundar med hudproblem.

Jag skulle vilja veta lite mer om detta. Någon som känner till det?

Tack på förhand!

Sv: Fårfett från Holland till hund med hudproblem

Oooohhh.... menar du att det är så enkelt?! Att det är ister i detta jag syftar på?

Skulle det då vara skillnad mellan att ge ister från får, nöt eller gris?

Är det nyttigt att ge hundar ister som tillskott?

Sv: Fårfett från Holland till hund med hudproblem

Oooohhh.... menar du att det är så enkelt?! Att det är ister i detta jag syftar på?

Skulle det då vara skillnad mellan att ge ister från får, nöt eller gris?

Är det nyttigt att ge hundar ister som tillskott?

Kan inte tänka mig att det kan vara sådan stor skillnad?
Nyttighetsaspekten har jag dock inte så stor koll på. Det låter ju som något som i så fall skulle kompensera låg fetthalt i fodret? Jag hade nog hellre bytt foder.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 634
Senast: Lady_A
·
E
Övr. Hund Hej! Min hund har alltid varit svårfödd, men ändå ätit hyfsat varje dag. Nu tyckte jag att jag hittat den perfekta...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: ebba85
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem... 2
Svar
26
· Visningar
17 620
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt... 2
Svar
22
· Visningar
4 132
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka