Färdigtävlat för Going kronos

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Färdigtävlat för Going kronos

Säsongen är ju nästan slut, det återstår ett fåtal lopp för den äldre eliten.
Så det är lika bra att göra säsongsbokslut för i år.

:cry:

Going kan få komma hem till mig och ladda om batterierna i min hage över vintern.

Måtte han inte vara helt knäckt psykiskt.

Har han dålig spermakvalitet eftersom de inte ens verkar överväga avel för hans del? För han bör ju fortfarande vara en attraktiv avelshingst, trots att glorian hamnat aningen på sned?

Har för mig att både Going och Glen hade dåliga resultat gällande spermakvaliteten.

Både Glen och Going hade alldeles för dålig kvalité för att det skulle gå att frysa in i vintras.

Travnet
Vad ska man säga?

Jag hoppas verkligen att han står för det och låter kraken få vila!

Jag blir så arg, så arg när man ser hur en människa knäcker en häst lopp efter lopp!

VARFÖR har ägarna kvar hästen hos ludde, är det för att dom är så k*ta på pengar o tror att han ska vinna varje gång?

Nä... Fy för! Ett kok styk ska ludde ha så han börjar tänka lite! :devil:

Goings ägare tävlar knappast för att de behöver pengar.
Falk mfl har pengar nog att köpa hela sveriges ettårskull om de bara hade plats för dem.

Eftersom Harnessracing inte lagt upp Maple Leaf Trot på sin sida så länkar jag Going Kronos lopp till Youtube: här.

Fatta vad det kunde ha blivit av Going om han hade hamnat hos Stig H! Men i stället hamnar han hos Ludde som förstör honom...Synd på en sån häst!!

Fatta vad det kunde ha blivit av Going om han hade hamnat hos Stig H! Men i stället hamnar han hos Ludde som förstör honom...Synd på en sån häst!!

Men hallå¨, vad är det som säger att SHJ skulle ha lyckats (så mycket:crazy:) bättre än Ludde? Bullshit! Faktum är att svenska folket i våras "plågade" Ludde med böner och hot om han inte tog ut honom i Elitloppet:angel: Att han sen fortsätter slåss mot den äldre eliten är ett val jag personligen inte skulle ha gjort, men trots allt lär ju Ludde va den som i samråd med skötaren känner hästen bäst:idea:

Han bör efter ett sånt här år vara knäckt. Tycker Ludde har varit extremt klantig både i matchning och körning av loppen, och om jag får säga vad jag tror så får vi inte se Going så som han var förut.

...isf är det bortglömt sedan länge tillbaka....

monteryttare: hästen lär stanna där falk och ludde har sånna tora affärer ihop att den dagen going flyttar får vi nog aldrig se..

kronos.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
307
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Aetos Kronos var nere för räkning efter sin svåra förlamning. Nu ska han starta i Prix d'Amérique – med kusken Örjan Kihlström. – Även...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: Gunnar
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Kamomilla
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
983
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka