Färdigt kraftfoder

manhattan_2006

Trådstartare
Ni som köper färdigt kraftfoder, vilken sort köper ni? Krafft, Eggersmann, Hippo, mustang eller annat? Vad kostar en säck och hur mycket innehåller en säck? Funderar över om krafft är det billigaste fodret eller hur det ligger till?

Sv: Färdigt kraftfoder

Kör på Salsa kostar från ca 110:- säcken kan inte vara nöjdare med kvaliten.

Jag har köpt nu, efter mycket kollande och räknande, Edel Champ. Det är ett pelletsfoder med 11,5 Mj och 90 smrp. 25 kg-säck kostade129 kr. Det blir ju 5,16 kr/kg
http://www.johanhansson.se/ i Uppsala visserligen...
Jag tror att Kraffts motsvarande är dyrare efter vad jag kollat.

Lympos Bas (müsli eftersom jag föredrar icke pelleterat foder) 25 kg: 129:-, alltså 5,16 kr/kg.

Jag köper krafft groov 125. Det är 30kg och kostar 195kr

Krafft och Hippo Harmoni müsli.
Hippo kostar ca 145 kr för 20 kg (eller är det 25?), Krafft köper vi lusern och det kostar 155 kr för 25 kg. Lusern är ju inget kraftfoder men det är ju Krafft's i alla fall.

Ni som köper färdigt kraftfoder, vilken sort köper ni? Krafft, Eggersmann, Hippo, mustang eller annat? Vad kostar en säck och hur mycket innehåller en säck? Funderar över om krafft är det billigaste fodret eller hur det ligger till?

Vi ger våra Hippo breed. 25kg kostar 122 kr. Två av våra hästar får Hippo cool. Den kostar 125 tror jag.

Krafft har gjort en ökning på alla sina foder mellan 13-32 % ökning. Detta för att spannmålspriserna ökat. Jag ringde Granngåden och vilken ökning. Man kan ju bli mörkrädd för mindre. Tur att min foderhandlare ännu ej ökat men de har förvarnat om att det kan ske.

Lycka till

Senast ändrad av en moderator:

Jag använder Finska foders Racing Prix, och kan inte vara mer nöjd!
Kostar 162:-/säck och passar hästen utmärkt.
Det är ungefär finska motsvarigheten till svenska Krafft.
Av tråkiga upplevelser med Krafft så vill jag inte ge min häst det.

Använder mig av finska Racing Progress, och Eggersman Müsli. Om det inte finns hemma av Eggersman, använder jag mig av St. Hippolyt, som är en jättebra müsli, med en massa örter och annat hälsosamt. Till detta ger jag ännu vetekli, från en finsk bonde och Mella melass.

Jag köper Krafft Grund, en säck på 30 kg kostar (efter höjningen) 159 kr. Innan kostade den 120 :(

Kör på Salsa kostar från ca 110:- säcken kan inte vara nöjdare med kvaliten.

Salsa Hästmüsli här med.
Min återförsäljare säljer för:
Bas 104:-/20 kg
HavreFri 183:-/25 kg
Xtra Mix 127:-/20 kg
Hot Mix 157:-/25 kg

www.salsafoder.se för närmaste återförsäljare

Använder mig av finska Racing Progress, och Eggersman Müsli. Om det inte finns hemma av Eggersman, använder jag mig av St. Hippolyt, som är en jättebra müsli, med en massa örter och annat hälsosamt. Till detta ger jag ännu vetekli, från en finsk bonde och Mella melass.

En massa örter kan i andra ändan visa sig INTE alls vara bra....finns en del som börjar bli dopingklassat! Skulle aldrig ge ett kraftfoder med örter....Ger jag en ört ger jag den enskild och för det behov som behövs.....

Köper kraftfoder och mineraler från Eggersmann åt min häst. Väldigt nöjd med detta foder. Luktar och smakar gott..
En annan tjej i stallet ger oxå foder från dem, hon är lika nöjd!

Jag ger Hestekrafft, tror det är 25 kg i en förpackning?
Jag gav i alla fall 510 kr för 3 säckar. Men så kan man ju reglera själv hur mycket hestekrafft man behöver ge, beorende på hur värdena i grovfodret ser ut och hur mycket hästen behöver, i och med att man kompletterar med havre, och/eller kornkross. Tycker själv det är väldigt smidigt och för mig är det prisvärt jämfört med andra foder. Hästen tycker det är smakligt och återförsäljaren finns nära, så för mig är det kanon.

Liknande trådar

Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 533
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
694
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
538
Senast: Sryoqwe
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka