FÄrdig Byggnad LÖsdrift??

W

Witzippa

Någon som köpt en färdig konstruktion av lösdrift? Dvs. en hall på ca 40kvm och inte uteboxar eller annan byggnad som ni redan haft på gården. Vore tacksam för svar på vart man kan hitta en färdig konstruktion att montera direkt på betongplattan.... :bump:

Om någon har en sådan byggnad-sätt gärna in en bild!!!
TACK på förhand!

Sv: FÄrdig Byggnad LÖsdrift??

Hm..såg att tråden hamnade fel, ska vara under "hästverksamhet", kanske någon kan flytta??

Jag gjorde en ritning, skaffade hem material och anlitade en byggare.

Man kan säkert be en "husfirma" att göra färdiga element till en också efter hur man vill ha det och få hem dem färdiga för montering.

ok, vet du hur mycket kostnade blev allt som allt med material och lön för byggaren?
=)

Systemstall i Årjäng säljer monteringsfärdiga stall för lösdrift.
56 m2 kostar 93´+ moms. Säljaren uppgav att det tog en fm. att montera om man var 3 pers med en traktorlastare. Då ingår allt utom bottenplatta och montaget.

ok, vet du hur mycket kostnade blev allt som allt med material och lön för byggaren?
=)

Ingen gjuten platta, 0-8 mm sand inne. Har målat själv, inte betalat timlön för det. Hade hemma allt material innan det behövdes så byggaren hade att bygga hela tiden. Kalaset gick på drygt 30 000 kronor. 4x7 meter, bakre höjden 2,90 och främre höjden 3,40. Har det som vindskydd men passade på och gjorde så att det skulle uppfylla kraven för "ligghall" när det likväl gjordes. Remsor för öppningarna sommartid för insekterna och solen. Hästarna står där inne insekttider men inte alls den här årstiden. Fast de står på traditionellt stall nattetid och är ute bara om dagarna.

HPIM1095.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 512
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 565
Senast: skuggi
·
Anläggning Går i köpartankarna och drömmer mig bort lite, tanken är att köpa antingen en form av maskinhall alternativt nyckelfärdigt stall för 3...
Svar
10
· Visningar
5 171
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama