Andorra
Trådstartare
Haft den här hästen i 6 år och nu i sommar fick han mugg för första gången. Det bara exploderade på en gång. Var lite regnigt den veckan så jag funderade inte speciellt över det. Behandlade och muggen försvann.
När vi skulle åka på semester så släpptes hästarna ner i den här hagen och genast fick han mugg igen!
De fick byta hage och muggen behandlades och är nu i princip helt borta. Hjälper sig på bara några dagar.
Varför får han mugg i just en hage?
Hästarna har gått i den här hagen i både korta och långa perioder i 6 år och det har aldrig bivit så här innan.
Nu har det ju varit supertorrt ute så lerigt är det inte utan hästarna är väldigt torra om benen.
Vad är det som framkallar mugg hos just den här hästen i den här hagen?
Det är en favorithage och nu vågar jag inte släppa ner dom där igen utan korna får gå där och beta istället.
Nån som varit med om något liknande och kan hjälpa mig att komma på orsaken.
När vi skulle åka på semester så släpptes hästarna ner i den här hagen och genast fick han mugg igen!
De fick byta hage och muggen behandlades och är nu i princip helt borta. Hjälper sig på bara några dagar.
Varför får han mugg i just en hage?
Hästarna har gått i den här hagen i både korta och långa perioder i 6 år och det har aldrig bivit så här innan.
Nu har det ju varit supertorrt ute så lerigt är det inte utan hästarna är väldigt torra om benen.
Vad är det som framkallar mugg hos just den här hästen i den här hagen?
Det är en favorithage och nu vågar jag inte släppa ner dom där igen utan korna får gå där och beta istället.
Nån som varit med om något liknande och kan hjälpa mig att komma på orsaken.