Får man verkligen göra så här??

C

Catthhh

På min sambos o dotterns pojkväns jobb så hade de en rolig "enligt dom då" lek häromdagen. Min sambo var på kurs så han var inte är o chefen deltog inte utan tycker väl som min sambo att så här gör man inte...
De hade rensat bakom något rör o fram kom då stora råttor som hade sina bon där bakom..Leken bestod då i att plåga dessa på diverse sätt för att ha ihjäl dom.. De spelade baseboll med dom.De slog sparkade ihjäl dom o jagade dom med lastmaskin för att klubba dom med skopan...
Jag gick i taket när jag fick veta det o nu har macho pojkvännen förgyllt sin bilddagbok med bilder på dessa o jag är galet arg..
Får man verkligen plåga ihjäl råttor?? Går inte dessa under djurlagar som alla andra trots att de är skadedjur så är det ju liv??
Jag är djurvän ja o jag anser att dtta var ett vidirgt beteende...

Sv: Får man verkligen göra så här??

Det är ren j...a djurplågeri!
Ursäkta mina ordval! Spelar ingen roll vad det är för ett djur!
Hur f...n kan man va så dumma och ens tänka tanken att göra nåt sånt!
Skulle någon upptäcka bilderna så kan dem säkerligen bli anmälda! Nästan så jag hoppas att dem blir det!
Fy f...n för människor!!! :mad:

Bilden finns i hans bilddagbok så visst är den ute o alla tycker han e så cool...
Har försökt hitta vad som gäller för råttor men hittar inget för jag gör lätt en polisanmälan om jag hittar nåt i djungeln...

Är det vuxna människor som gör detta? Måste saknas en hel del i skallen på dom. Är ju fruktanvärt enligt min mening. Man mår illa. Rena rama djurplågeriet.

Jag har råttfobi är får kalla kårar bara av ordet. Möss är också läskiga. Men jag klarar inte av katter som leker med "maten" tycker det är hemskt och brukar tvinga ut mannen för att göra slut på lidandet för de. Men det är ändå KATTER! vuxna människor som gör såhär! Det är ju helt j*vla vansinnigt! Stackars djur! Dom där monstern borde ju åtminstånde få böta, eller??
Usch, man slutar aldrig förvånas över hur mkt vidriga människor det finns:cry:

Snälla nån,det finns humana sätt att avliva djur på om man måste,hade det vart min sambo hade han åkt ut med huvudet före...man måste ha nån slags empatistörning om man betr sig så mot djur...

Räknas råttor som vilda? Vilda djur får man ju inte heller plåga ihjäl mig veterligen...

Skadedjur eller inte, tama eller vilda, man plågar inget djur över huvud taget. Skall dom avlivas, ska det gå fort och smärtfritt. Detta fick jag lära mig redan som liten.

Någon som vet om detta är olagligt o vad som gäller råttor??
Jag är beredd att göra en anmälan för det här får mej att koka av ilska... Vet inte om jag får länka till bilddagboken de ligger i??

Du kanm väl ringa polisen och fråga,om det går igenom så spara bilderna utifall de kan användas som bevis.

Men det är väl klart de är coola när stora karlar plågar små djur som inte ens kan försvara sig. Jättecoola, verkligen! Eller inte.

Hur som helst så ja, det är olagligt och ja, du kan anmäla. Det lär ju knappast hända något när det är råttor det gäller med tanke på folks fördomar om de men anmälan i sig ska inte underskattas - tro mig, jag vet...

fy FAN! Vad hemskt , det är ju jätte hemskt! DJurplågeri!!! :eek:

Skadedjur eller inte, tama eller vilda, man plågar inget djur över huvud taget. Skall dom avlivas, ska det gå fort och smärtfritt. Detta fick jag lära mig redan som liten.

Amen to that!:bow:

(ang. TS inlägg)Vad är det för vidriga människor som kan göra så!?:eek::cry: om min kille tyckt sånt var coolt hade han åkt ut med huvet före och en spark i baken! jag gillar inte råttor så mkt men detta kommer ändå ge mej mardrömmar i veckor!

KL

Helt förbannat jäkla fruktansvärt! Jag tycker att du ska anmäla till polisen, och hänvisa till bilddagboken. Polisen lär antagligen inte (kunna) göra så mycket, men sätt en markering genom att anmäla i alla fall!

Ska ringa polisen o kolla upp det..Nä mer än en markering lär det inte bli men en tillsägelse så det aldrig upprepas kan väl ändå vara en seger...

:bow::bow::bow::bow: Instämmer helt och fullt!

Kicki :)

Jag ser inget djurplågeri i att döda en råtta med en stjärnsmäll med ett baseballträ. Effektivt och omedelbart dödande även om det skulle bära mig själv emot att göra det. Lustigt att det blir sånt liv om det. Om nåt gäng drar runt och misshandlar folk med baseballträn då ska man minsann vara SÅ förstående för deras svåra uppväxt och sociala missförhållanden.

Eh, har du ö.h.t. läst ursprungsinlägget? Där står det att killarna ifråga:

... spelade baseboll med dom.De slog sparkade ihjäl dom o jagade dom med lastmaskin för att klubba dom med skopan...

Det är ganska långt ifrån en lugn, human avlivning genom ett välplacerat slag i huvudet, åtminstone i mina ögon. Att de dessutom fotograferade det hela, och sedan triumferar med det de gjort får mig bara att må ännu mer illa. Har vuxna människor inte mer vett i skallen än så?!?

Låter ju märkligt. En lastmaskin är i vart fall ingen effektiv råttjägarmaskin. Jag har varit i en situation då gården blev fullständigt invaderad av stora råttor. Inte kul. Jag sköt två med luftgevär sen ringde jag Anticimex.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka