FÅr Man TÄvla PÅ Detta Bett?

D

_damie

Hej alla, kan någon säga mig om man får tävla på detta bett det är bettet som de kallar FULLCHEEK (nedanför) på ponny i grenen banhoppning ? JÄTTE TACKSAM FÖR SVAR :bow: :bow: :bow:

http://www.hooks.se/butik/default.asp

Tack :)
//Mickan

Senast ändrad av en moderator:
Sv: FÅr Man TÄvla PÅ Detta Bett?

Är inte 100% säker (eftersom jag inte har mitt TR här) men jag tror att du får lov att tävla på det.

I hopp-TR finns det bilder på vilka bett du får lov att tävla ponny med, kolla upp det där så vet du säkert.

Ett tvådelat får du tävla på, inte ett tre-delat eller ett rakt....

varför inte ett tredelat? Det är ju ett av de vanligaste betten, som man till och med får tävla på i dressyr. känns skumt att man inte får ha det i hoppning. fast detta kanske inte gäller på ponny. Har inget TR så jag kan inte kolla, men det låter skumt.

Detta gäller alltså i hoppning också?
jag trodde man fick ha i princip vilket bett som helst, sominte skadar hästen avsevärt. fast det är väl såklart annorlunda på ponnytävlingar, jag är bara lite trångsynt :D

Nänä, det är så lugnt så med 3-delade tränsbett. Sålänge det har kula/droppe och inte platta i mitten förstås :p
(Jag är verkligen TR-nörd :D )

Men varför får du inte tävla på ett tredelat fullcheek?

Sen får man tävla ponny på ett rakt gummibett?

frågar då TR inte sitter direkt så bra i huvudet :o

Men varför får du inte tävla på ett tredelat fullcheek?

Sen får man tävla ponny på ett rakt gummibett?

frågar då TR inte sitter direkt så bra i huvudet :o

Varför man inte får tävla på det får du fråga någon annan om. Passa på att fråga varför man får tävla på rakt pelham i gummi och tvådelat pelham i metall och gummi men inte med rakt pelham i metall ;)

När det gäller gummibett sitter inte TR heller så bra. Jag gillar generellt sett inte gummibett då de ofta är så förbaskat tjocka.
Jag sitter på jobbet och alla TR ligger hemma, kan återkomma vid 13-snåret :)

Hmm.. låter så. Jag är glad att jag inte tävlar på ponny längre, och då jag gjorde det var det bara på ridskolan.
Usch vad det är krångligt allting.

Jag har stenkoll på det mesta, både genom minnet och genom TR. Tävlade ponny när jag var yngre och är numera chaufför, coach och ponnyägare istället ;)

ååh, det låter mysigt.
Jag vill också komma igång och tävla. Dock har jag inget grönt kort, och man verkar inte anordna såna kurser där jag bor längre :p
men så snart jag tagit det, ska jag ut och tävla massor :D

Måste du gå en kurs då? Kolla med ditt distrikt efter en provledare och be att få göra provet utan kurs. Det torde ju inte vara så svårt. Om jag minns rätt är det väl en praktisk del med t.ex. lastning och ridning och en skriftlig del.

Varför man inte får tävla på det får du fråga någon annan om. Passa på att fråga varför man får tävla på rakt pelham i gummi och tvådelat pelham i metall och gummi men inte med rakt pelham i metall ;)

När det gäller gummibett sitter inte TR heller så bra. Jag gillar generellt sett inte gummibett då de ofta är så förbaskat tjocka.
Jag sitter på jobbet och alla TR ligger hemma, kan återkomma vid 13-snåret :)

kan hålla med om att dom är tjocka... har själv två gummibett. ett rakt pessoabett och ett rakt vanligt bett...

Min kompis gummibett är ganska smalt och är lite format somhästensmunn...

MEn väntar på svar när du kommer hem..

kan hålla med om att dom är tjocka... har själv två gummibett. ett rakt pessoabett och ett rakt vanligt bett...

Min kompis gummibett är ganska smalt och är lite format somhästensmunn...

MEn väntar på svar när du kommer hem..

Är det måhända ett Nova-bett din kompis har? De är ju inte helt raka så det kan ju bli en tolkningsfråga. Finns en tråd om Nova-betten i fälttävlansdressyren i Fälttävlansforumet. Om jag nu minns rätt ;)

Är det måhända ett Nova-bett din kompis har? De är ju inte helt raka så det kan ju bli en tolkningsfråga. Finns en tråd om Nova-betten i fälttävlansdressyren i Fälttävlansforumet. Om jag nu minns rätt ;)

nopp inte ett nova bett är det

kan man göra det också? kostar det extra än vad en kurs skulle göra?
kan ju inte så mycket, me antar att det mestadels är att plugga på TR?
Måste man lasta sin egen häst, eller får man lasta en snäll häst som gillar att bli lastad :D
Tänkte på det där med ridprovet, antar att du tog ditt kort innan det infördes (?), men frågar ändå. Rider man sin egen häst, eller någon annans, och vad är det man behöver visa upp?
Så glad när det finns trevliga bukare som är snälla att förklara för mig :banana:

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: Bison
·
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag undrar allmänt om de är godkänt att tävla ponny på gagbett i hoppning? Eller är det inre ett godkänt bett?
Svar
3
· Visningar
1 116
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka