Får man tävla med det här?

Sv: Får man tävla med det här?

ja, jag ser inte varf du inte skulle få tävla med det.
vaddå man får väl visst det, tävla med scapaschabraken asså!
det gör iallafall jag :S

Senast ändrad:

Det kan nog klassas som reklam om man har otur. Vågar inte svara säkert men jag hade nog valt ett annat att tävla i.

har för mig att det var diskussion om de scapashabraken som hade en stor tre på sidan. kankse stod det i TR om vissa mått på reklam och tryck?!

Jag har svårt att förstå att man vill tävla med reklam som man betalar för.

När jag pratade med överdomarna förra sommaren på srks sommartävling (svanstedt och han killen som var där) så sa dom att det var ok eftersom att det endast var trean som var för stor och den räknades ej som reklam utan endast som siffra. Däremot räknas "scapa sport" loggan under trean som reklam men den var inom måttgränserna. Det beror alltså helt på ifall överdomarna tolkar siffran som reklam eller endast som siffra...

Jos får ju tävla VM med skabraken :angel:

Så loggan borde inte vara förstor. Dock har sverige och övr länder kanske inte samma bestämmelser?

Kan ju vara så att Jos har ett sponsorkontrakt med företaget. :angel:
Du kan ju om du betalar en summa till förbundet och har ett sposorkontrakt få rida med mer reklam än grundreglerna.

Tror faktiskt inte att det är så många överdomare som bryr sig om sådant, eftersom det är ganska vanligt nuförtiden med sådan typer av schabrak, så ses nog knappt som reklam längre. Däremot skulle de säkert reagera om du hade egen stor blaffa med reklam från sponsor exempelvis.

Man får nog tävla med dom men tycker du inte det känns lite konstig att ha schabrak där det stor "Beligian Equestrin Team" på? ;)

Jag hade aldrig tävlat med ett schabrak med reklam på om jag inte fått betalt för det. Skulle t.ex. aldrig tävla i mitt Agria eller Equipe schabrak. Dessa schabrak har jag vunnit/fått.
Vill de att jag ska göra reklam för dem får de betala mig för det. :crazy: Inte för att jag tror att någon skulle vilja betala för att jag ska göra reklam åt dem, så bra är jag inte.:smirk:
Jag hade aldrig köpt ett reklamschabrak för att sen tävla i det och betala för att göra reklam för ett företag.

Kan ju vara så att Jos har ett sponsorkontrakt med företaget. :angel:
Du kan ju om du betalar en summa till förbundet och har ett sposorkontrakt få rida med mer reklam än grundreglerna.

Aha jag trodde att det fanns en "max yta" för sponsrade ryttare också :D

På vilket sätt ses detta som reklamschabrak då? Det är ju ett märke, eller syftar ni på det där med "Team Belgien" att det är det som är reklam?
Isåfall skulle man ju inte kunna rida omkring med ngt med ett märke på. Sadlar, träns, täcken, skydd m.m har ju oftast ett märke på sig. Då borde ju det vara lika mkt rekalm det.

Aha jag trodde att det fanns en "max yta" för sponsrade ryttare också :D

Från TR:
Ryttare har rätt att bära reklam (logotype) på klädsel vojlock eller vagn enligt nedan specificerade ytmått.
Tillåten reklamyta gäller även bakgrundsfärg eller annat färgfält.
På tävlingsbanan och i samband med prisutdelning får sponsorns namn och/eller logotype exponeras på en maximal yta av:
*200 cm2 på vardera sidan av vojlock

På vilket sätt ses detta som reklamschabrak då? Det är ju ett märke, eller syftar ni på det där med "Team Belgien" att det är det som är reklam?
Isåfall skulle man ju inte kunna rida omkring med ngt med ett märke på. Sadlar, träns, täcken, skydd m.m har ju oftast ett märke på sig. Då borde ju det vara lika mkt rekalm det.

Det är ju ett märke för ett företag som syns väldigt tydligt. På t.ex. träns osv är det ju betydligt mindre.
Jag hade väl köpt att man ville ha ett schabrak med "team sweden" om man är svensk. Team Belgien är ju ännu mer avlägset.

Från TR:
Det är ju ett märke för ett företag som syns väldigt tydligt. På t.ex. träns osv är det ju betydligt mindre.
Jag hade väl köpt att man ville ha ett schabrak med "team sweden" om man är svensk. Team Belgien är ju ännu mer avlägset.

Märke som märke ser jag det. Men alla är vi olika. Själv tycker jag det är enorm skillnad på typ Lamicel som ändå är ett märke än agria som är mer ett företag.
Visst, Lamicel är ju oxå ett företag, men en företag som gör hästprylar. Agria är ju ett försäkringsbolag.

KL

Tyckte mest det var ett snyggt schabrak i övrigt, lite kul med prylar som inte varenda människa har. Det hade varit kul med ett liknande med "Team Sweden" men då hade man nog blivit utstirrad som wannabee..

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 314
Tävling hej jag undrar om icke godkända hästar får tävla i pay and jump eller inte? :)
Svar
7
· Visningar
1 687
Senast: Sirap
·
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710
Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
997
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka