Får man tävla fjording (ponny) på häst tävlingar??

Hoppiz

Trådstartare
Rider en fjording som är 145 cm, o jag är 23 år, får man tävla den hästen på "häst" tävlingar?? Har nämligen hört det, men det är ingen som vet exakt.:confused:

Sv: Får man tävla fjording (ponny) på häst tävlingar??

Ja det får du!
Jag tävlar min fjording, D-ponny, i dressyr bland stora hästar. Man får lov att tävla hoppning också men hindren blir fort väldigt stora för den lilla hästen..

Däremot så har jag för mig att om ponny är under 137 cm (?) så får den inte gå som stor häst, men jag är inte bergis.

Kan också vara så att du inte får rida de högsta klasserna, men vet i så fall inte var gränsen går riktigt. Jag ska tävla LA nästa år och det är i alla fall inga problem.

Okej. Tack, då är det bara att köra på då :bump:

Hoppiz skrev:
Okej. Tack, då är det bara att köra på då :bump:

Ja ponny får tävla som häst det finns mängder av trådar om detta ämne vilka regler som gäller.
Om du ska tävla regionalt så krävs hästlicens.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
378
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Ketrawzc
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
471
Senast: Twihard
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama