Får man ridalätt i Lätt C:1

Plankton

Trådstartare
Hejsan

Undrar precis som rubriken säger, får man ridalätt i lätt C:1 eller måste jag sitta ner i traven? Tack på förhand

Sv: Får man ridalätt i Lätt C:1

hmm..om inte jag minns helt fel så fick man iaf göra det i mellan traven på diagonalen förr..:)dock var det typ 5-6 år sedan jag red en LC:1..:angel::D

lycka till:laugh:

Det är arbetstrav och nedsitning som gäller i LC:1 förutom på andra diagonalen där det är trav med förlängd steglängd och lättridning tillåtet, dock kan man välja att sitta ner även där om man vill.

Lycka till! :)

Tack för era svar! Då är det hårdträning som gäller. Jag sitter som en oljad gummiboll, ostadigt och hoppigt:o

Tack för era svar! Då är det hårdträning som gäller. Jag sitter som en oljad gummiboll, ostadigt och hoppigt:o

Be någon longera dig och din häst så kan du träna sitsen utan stigbyglar och tyglar är absolut det bästa sättet, bra sätt att varma upp på sen.
Om din häst är tilklräckligt stabil för det alltså annars kan de bli farligt

Liknande trådar

Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 315
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka