Får man "krita" vita tecken?

Sv: Får man "krita" vita tecken?

Haha!

Men du, gör som jag.. Min är inte längre skimmel av connemararas.. Hon är en fjording, med sedvanlig fjordingfärg (dvs, gul/brun/beigeaktig) .. Så, enkelt, behöver inte längre hålla på och tramsa med att hålla ren, snarare hjälper jag till attt hålla smutsig!

/ Lavinia, som bara funderar lite på hur jag ska göra med passet..

Haha!

Men du, gör som jag.. Min är inte längre skimmel av connemararas.. Hon är en fjording, med sedvanlig fjordingfärg (dvs, gul/brun/beigeaktig) .. Så, enkelt, behöver inte längre hålla på och tramsa med att hålla ren, snarare hjälper jag till attt hålla smutsig!

/ Lavinia, som bara funderar lite på hur jag ska göra med passet..

:rofl: :rofl: :rofl: :bow: :bow:

Hrm.. finns det förvuxna fjordingar så hakar jag lätt på :D jag kan ju alltid hävda att hon är fjording/hlb korsning.... :angel:

Äh, vaddå passet, gör som alla andra.. regga stackarn som svensk ridponny ;)

Potatismjöl är super! Jag har två krit vita skimmlar som gillar lera,gräs,tallar=koda. you name it! potatismjöl har räddat mig många gånger:bow:

Men du..

Min "fjording" är 160 cm i manken.. Så visst finns dom i övervuxen storlek:-)

/ Lavinia

en liten varning bara angående potatismjöl, använde det lite på ett skimmelsto.. inte mkt.. bara lite på halsen och rumpan.. kan meddela att det inte blir så läckert om hästen blir lite svettig brukar ju vara lite värmebölja på sommarens tävlingar kan iofs kanske bero på att mitt potatismjöl hade lite väl gulaktig färg från början. Men kalk funkar ganska bra enligt mina erfarenheter..(varför köper jag bara skimmlar:confused: )

tack till den som tipsade om grillkol.. måste testa.. den lilla tösen är duktig på kissfläckar.. än sålänge är hon tack och lov lite brun/grå perfekt färg.. men hon har ganska många år på sig att bli vit. haha

Senast ändrad:

Jag undrar om man får "krita" vita tecken på hästarna i dressyr?
Vi har gjort det när vi har vart på utställning men får man göra det på dressyr?:confused:
För jag tycker det är väldigt snyggt med "krit-vita" tecken iallafall på benen:love:
Tacksam för svar:bow:

det är klart att man får, det är ett finhetsknep!

Jag tror inte att man får göra sånt ni pratar om i tråden, har hört någon som färgade svansen på sin häst för att den skulle få samma färg överallt men att man inte fick det så hon fick försöka färga tillbaka igen.

Oh, jag ska köpa en svart häst och blondera svans och man helt vita! :D Det är så snyggt!
Eh...nä...kommer nog inte göra det, även om jag inte tävlar..x) Kanske slinga lite bara?:angel:

FUNKAR POTATISMJÖL PÅ BAJSFLÄCKAR?
(RÅKAR HA EN HÄST SOM ANVÄNDER BAJSHÖG SOM HUVUDKUDDE NÄR HAN SOVER):o

:rofl: hejsan, jag håller på att skaffa mig ett skäcksto (brunvit) som har ganska mycket vitt på sig. Hon har en mesbrunfärg ungefär som fuxbrun men finns det något man kan göra åt det bruna?? så det ser mer intensivt ut? det vita vet jag hur man gör med har haft skimmel hela livet.. men det bruna=/

tacksam för svar

Oooo, dottern har precis fått en vit ponny som ääääääääälskar lera. Vi har knappt lyckats få bort alla missfärgningar till tävlingen. Funderade skarpt på att bubbelbada han varje kväll men ska pröva vattenfärg istället :).

Yesdiskmedel hjälper, tro det eller ej, påsådana skitgrisar :) Hade en sådan på ett ridläger för att par år sedan, och fick då tipset att använda lite diskmedel. Det funkade bra ;)

Japp, jag brukar använda diskmedel i svansen då han inte vill ha vit svans. Eller han vill överhuvudtaget inte vara vit :angel:

Är dags för tvätt strax!!

mitt tipps är jodopack i vattnet till de vita tecknen eller svansar!!!
funkar JÄTTEBRA!!!!!! ha inte i för mycket bara, då blir det gult...;)
ca ett par-3 kapsyler till 10 l tror jag ja brukar använda.
funkar även på mörka palsar då det ger extra glans!
sen vet jag de som har klorin till svansen & hovarna/benen, men det tycker jag inte verkar så snällt... jag vill inte klorinera mitt hår iallafall..... jag håller fast vid mitt jodopax jag!!

*KL*

Kyllera funkar utmärkt! Kleta på kvällen innan och borsta bort dagen efter. Funkar även i svansen! Blir vitt som aldrig förr :idea:

Jag vet inte om man får krita benen, men tror inte att förstärka hästens egna färg är otillåtet. Däremot tror jag inte man på något sätt får ändra hästens färg - "sminka över". Jag menar, du blir ju diskad om du komer med glitter i man och svans?

Jag vet inte om man får krita benen, men tror inte att förstärka hästens egna färg är otillåtet. Däremot tror jag inte man på något sätt får ändra hästens färg - "sminka över". Jag menar, du blir ju diskad om du komer med glitter i man och svans?
det hela handlar ju om att förstärka de vita tecknen. jag har inte tänkt att sminka över något utan jag bara undrade om man fick ha på krita på benen eller om det var förbjudet.

Glitter i man och svans? Aldrig! Här det ska vara stilrent och inge annat. ;):D

sen vet jag de som har klorin till svansen & hovarna/benen, men det tycker jag inte verkar så snällt... jag vill inte klorinera mitt hår iallafall..... jag håller fast vid mitt jodopax jag!!

det vet jag en tjej som gjorde på sin ponny för massor, massor med år sedan. Den var jättevit och fin - ända tills han tappade den :crazy:

håhåjaja e sååå glad att skötisen inte har en enda ljus fläck på hela kroppen :D

Skimmlar är ju en klass för sig, men vissa är ju snygga i lergrått. :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Soapbubble
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 538
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka