får man ha ute får dygnet runt?

• Lantbruksdjur
  • Trådstartare Trådstartare maisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 651
M

maisan

Ja, jag undrar alltså om man får ha fåren ute dygnet runt utan nåt som helst skydd eller tak över huvudet? Här är det ju just nu -27 ute o det känns inte så snällt att grannen har dom ute bräkandes i kylan dag som natt.:eek:

Sv: får man ha ute får dygnet runt?

Precis, alla djur som går ute MÅSTE ha ett skjul, eller något annat form av skyddsställe att gå in i...

Jag hoppas verkligen att dom åtminstone har hö att äta.
I vart fall ring djurskyddsinspektörn - dom ska ha möjlighten att gå in.
Sen är det inte otänkbart att dom inte gör det men i -27 borde tom en fullpälsad tacka vilja ligga torrt m tak.

Det är ytterst sällan fåren går in under tak. Nu i snöstormen som varit exempelvis. Tror du mina tackor gått in i fårhuset? Nej; dom har legat ute i snön dom :crazy:
Men som sagt får SKA ha ett vindskydd!!

Ja och mina knashästar gjorde samma sak - stog ute - gick bara in för att käka - OCH skita.

även om de inte använder det så ofta så skall de iaf kunna ha möjlighet att söka skydd när de känner för det..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 158
Senast: 13579vas
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 306
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 809
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 295
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka