Får man ha annat bett på framridningen?

S

Siekan

Hej! Jag har en hopphäst som jag upptäckt att det finns mycket gång i som jag därför skulle vilja tävla lite dressyr på. Men det finns ett problem, hon blir väldigt stark på tränsbett, speciellt på framridningen. Därför undrar jag om man får rida fram på ett annat bett t.ex. hackamore?

Tacksam för svar!

MVH /Elin

Sv: Får man ha annat bett på framridningen?

Okej, de var synd. Tack för svaret

Sv: Får man ha annat bett på framridningen?

....men även om hon kom undan med det (hur f*n nu det skulle gått till :confused: ett pessoa är ju inte direkt snarlikt ett tränsbett...) så gör det ju inte att det är tillåtet....

till TS:
det är samma betsling på framridning som inne på tävlingsbanan som gäller.
i kandarklasser får man dock alltid rida fram på (enl. TR godkänd) tränsbetsling

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 558
Senast: Fiorano
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?