Får man be om råd?? Espaniola?

R

ramada

Hej allihop!!

Ska precis i dagarna beställa hem en ny ST Espaniola,men nu till mitt STORAproblem....:smirk:

Jag kan inte bestämma mig för färg på sitsen??:confused:

Jag är helt inne på att den ska vara svart i botten men sen står det mellan svart skinn på sitsen eller sandfärgat....:crazy:

Skitlöjlig tråd kanske men jag behöver råd, vad tror ni sand, blir den missfärgad fort? Måste kanske tänka mig för så man inte tar vilka skitiga skodda ridbyxor som helst då i så fall...

Svart är ju så klart alltid klassiskt...

Men jag kan ju bara sy ett överdrag till sadeln men vem ska då se den fina färgen...:angel:

Suck dagens i-landsproblem...
Moderator får flytta denna om den inte passar här, men i och med att det var gren-specifik utrustning tyckte jag så la jag den här...:crazy:

Sv: Får man be om råd?? Espaniola?

Den sandfärgade blir inte vacker när man ridit i sadeln ett par gånger. Däremot så kan det hända att du får hem den färgkombinationen fortare eftersom tillverkaren ibland har dom på lager. Det har dom inte med sadlar som är svart/svart.
Annars har pollu_mulle en riktigt snygg kombination på färgen: svart/choklad.
Ren choklad kan nog också vara snyggt misstänker jag (dock aldrig sett det).

Åhhh... det var nästan det jag kunde förstå, typiskt...:(

Tänk om hade kunnat sy ett överdrag som dom som finns till bilsäten i genomskinlig plast...:D

Hmm.. ja kanske ska ringa nu imorgon redan då och kolla vilka kombinationer dom har hemma....

Jag har för mig att jag sett en bild på Polly_Mulles sadel här nånstans... men då jag inte har en enda grej i övrigt i brunt så vet jag inte om jag vill ha med det kansk blir svårmatchat i övrigt... (tänker högt):confused:

Jag är så snäll så jag postar en bild på min sadel :D

Och helt ärligt, den blir bara snyggare när den används, går åt mörkbrun och svart. Och jag hade inte heller en pinal i brunt, har svarta stigläder och svart sadelgjord, funkar helfint!

sadelohovar003.jpg

kameran har gjort den lhysare än vad den är tyvärr, men jag är så sjuuuukt nöjd, jag ville ha svart men helsvart kändes tråååkigt...

Åhhh, den var ju superfin!!:d

Kanske man ska överväga brun mocka på sitsen då iaf...;)

Torde ju även kännas staabilare med mocka på sitsen än skinn inbillar jag mig?

Jag hoppas få hem min espaniola snart, och den kommer vara helt i choklad. Tror den kommer bli skitsnygg :D

(dock vanlig espaniola, ingen delux)

Åh du måste fota den och sätta in här så man får se hela sadeln i choklad!!!:love:

Hoppas du får den inom kort!

Jag har en i svart/sand, där även sitsen är i skinn, inte mocka. Den har inte blivit missfärgad. Nu är detta den vanliga Espaniolan, inte deluxe. Vet inte om även deluxen går att få med skinnsits, men jag antar det?

Så här såg min ut när den var ny. I princip ser den likadan ut idag, men den behöver putsas lite..
sadelliten.jpg

Espaniola deluxe helt i choklad finns på kaupres hemsida, den är tokigt snygg, men jag ville inte ha helbrun eftersom jag bara har svart på allt annat...

Har själv en som är creme färgad i sitsen och den ser förjävlig ut (en vanlig Espaniola). Har tyvärr ingen bild på sitsen.
Allmänt mörka fläckar här och var i sitsen, men det är trevligt att höra att det finns folk som har såna sadlar som inte blir missfärgade.

Helt i läder. Hade det varit mocka hade jag kunnat förstå det, eller ja nubuck.

Jag blir jätteavundsjuk när ni sitter här och glänser med era fina sadlar...:smirk:

Själv måste jag laga släpen för ALLA mina penningar.....

( Fast jag har sadlar till pållisarna iofs, men inte nån snygg Espaniola....)

Fast jag VET ju en som har en som är ganska så obevakad......man kanske ska smyga hem till Spirit och norpa hennes? Det är ju nära och bra....och om jag målar den ROSA kommer hon aldrig ana att det är hennes....:angel:

/KT

:rofl:

Det hade i alla fall varit en orginell färg och du har ju en svart häst så det finns inga färgkombinationshinder.

Nu när jag ser din sadel i svart/sand så ser den ju grymt snygg ut, men framvalvet ditt är helt svart? På några bilder är även framvalvet lite sandfärgat på en eller om det var bägge sidorna...:confused:

Så det var alltså inte du som la beslag på den som såldes på Blocket ;)

Jag tror att helsvart blir finast på din häst :)

Vad har du hittat för återförsäljare här i närheten? Eller känner du någon i närheten som har en sån? Jag har hittat en annan sadelmodell som jag är bra sugen på, men det vore intressant att provsitta en sån där också så man har lite fler modeller att välja på!!

Nope inte jag inte, jag pratade med henne men valvet var för litet på hennes sadel åsså hade jag ändå sparat för en ny så då får det bli en sproilans... :D

Hur som haver hur jag än velar kommer jag alltid tillbaka till svart/svart men e lite lur på om jag ska ha mocka eller skinn i sitsen...:confused:

Ja hade bara tjejen som köpte min andra sadel kunna lösa ut den nån gång... (hon fick den igår till sitt postställe, men de hör inte hit...:devil:) så ska jag beställa min sadel, så hinner jag få hem den innan träffen så tar jag med mig den...:idea:

Framvalvet ska egentligen vara sandfärgat också. Eftersom min häst är svart leopardtigerad, borde han egentligen ha en helsvart sadel, så att det inte blir så färgglatt. Jag tyckte dock så mycket om svart/sand kombinationen att jag beställde en med svart framvalv, och räknade med att sitsen inte syns när man sitter i den, men jag vet hur fin den är..:p:love:.
Dock kom den såklart med ett sandfärgad framvalv i allafall, trots att jag beställt svart. När jag anmärkte på detta kom ett svart, i mocka/nubuck, och resten av sadeln är i skinn. Då orkade jag dock inte krångla mera, så jag har ett svart mocka framvalv.
Jerry:
jerry9.jpg

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Offentliga verksamheter
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama