Får ma tvinga barn/föräldrar att sälja???

Nu är det, som sagt, dags igen. Första året på gymnasiet - varje elev MÅSTE sälja för minst 1 500:- Pengarna ska gå till en klassresa till Stockholm (från Skåne). Man kan sälja antingen kakorna :yuck: eller kläder från Newbody. Eftersom jag verkligen gillar Newbodys sportkläder kommer vi själva att handla därifrån. Men det känns inte så roligt, om man så säger.
Just Newbody brukar ju ändå vara rätt populärt - du kan inte lägga ut på t ex Facebook att din dotter säljer? Det behöver ju inte vara "säljigt" utan bara som info. Jag har ibland efterlyst någon som säljer när jag behöver fylla på underkläder.

Nu är det, som sagt, dags igen. Första året på gymnasiet - varje elev MÅSTE sälja för minst 1 500:- Pengarna ska gå till en klassresa till Stockholm (från Skåne). Man kan sälja antingen kakorna :yuck: eller kläder från Newbody. Eftersom jag verkligen gillar Newbodys sportkläder kommer vi själva att handla därifrån. Men det känns inte så roligt, om man så säger.
Jag kan möjligen tycka att det är okej att de säljer.
Men det är INTE okej att ha ett tvång på en minimisumma, alla är inte födda till säljare, alla kan inte stödköpa själva och långt ifrån alla har släkt och vänner att tvinga på sakerna.

Jag ser just nu fram emot - eller inte - att ena dottern ska sälja kakor igen. De sålde i höstas också och då var det veckan efter att hennes bror just levererat sina kakor. Vår by består av 10 hushåll och vi har ingen släkt i närheten.

Liknande trådar

G
Småbarn Detta gäller ett 5 årigt barn i en familj som jag inte känner, är bekant med pappans syster. Föräldrarna till barnet bor ihop, mamman...
Svar
4
· Visningar
1 524
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama