får jag lov?

snigelfarmor

Trådstartare
..att bjuda in på en idé vi fått?

Vi ska ha en gemensam körutflykt här på Öland, där vi även bjuder in folk utan häst och vagn så de får uppleva mysigheten bakom hästrumpor. Vi vet ännu ej om det finns något intresse, men korvgrillning slår väl aldrig fel, och att köra med hästarna nere vid havet.

Nu när vädret blivit finare kanske fler hakar på och tillverkar egna små körutflykter med vänner o bekanta och nya inom sporten? Skåningarna måste ju göra det, så många som ni är!

Jag lägger ut bilder här sen på vagnkaravanen. Känner någon för att haka på så skicka PM. En vagn med sele till cponny-ardenner finns att låna.

Sv: får jag lov?

Vilken del av Öland ska ni hålla hus?
ni har ju welshstuteriet i Lerkaka med deras 2 svarta cobbar som kör turister som kanske vill haka på. Deras vagn rymmer en hel del människor.

Ja, att jag inte tänkte på det..?!! Ann Marie ska köra med sin 8 mannavagn, och det är på hennes marker vi är :) Kul med par!

Jag tror infon har kommit in på uddens hemsida, snart iallafall.

Men är det inte fler som känner för samma sak, väcka lite uppståndelse i byarna hemma med en karavan av hästar och vagnar?

På den här ön brukar Brukshästföreningen anordna kör- och ridutflykter på sommarhalvåret. Har ännu inte lyckats vara med på någon men ska försöka i sommar :)

Hur gick det med utflykten? Vore kul att se bilder!

..att bjuda in på en idé vi fått?

Vi ska ha en gemensam körutflykt här på Öland, där vi även bjuder in folk utan häst och vagn så de får uppleva mysigheten bakom hästrumpor. Vi vet ännu ej om det finns något intresse, men korvgrillning slår väl aldrig fel, och att köra med hästarna nere vid havet.

Nu när vädret blivit finare kanske fler hakar på och tillverkar egna små körutflykter med vänner o bekanta och nya inom sporten? Skåningarna måste ju göra det, så många som ni är!

Jag lägger ut bilder här sen på vagnkaravanen. Känner någon för att haka på så skicka PM. En vagn med sele till cponny-ardenner finns att låna.

Vi hade ju det i vintras runt lucia.
Nästan alla var lite julklädda.Cirka 5 ryttarekipage och 2 kuskekipage.Folk tittade lite på oss :p.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka