Får inte tävla...

Elute

Trådstartare
Jag vill anmäla till JUF:s brukskörning och tävla i DM med min ponny i sommar, men jag får troligtvis inte vara med.:mad:

Det beror på att S: Älvsborg saknar ponnykuskar som ställer upp, och jag får inte tävla som enda ponnyekipage. :cry:

Men men. Jag kanske har en sån tur att någon mer ponnykusk kommer att anmäla till brukskörningen, så det kan bli av med tävling. Det är ju mycket roligare att ha ett mål när man tränar.

Var bara tvungen att skriva av mig lite...

Sv: Får inte tävla...

Kolla om du inte kan åka till granndistriket och tävla på deras DM, och tillgodoräkna dig ditt resultat därifrån. Ibland funkar det om det är för få tävlande i sitt eget distrikt.
Det är värt ett försök att fråga.

Ja det kan jag ju göra, har jag inte tänkt på.
Men eftersom jag ändå kommer att vara på plats med min ponny i S:Ä juf för agilityuppvisning så hade det varit perfekt med två flugor i en smäll.
Fast om jag frågar snällt så får jag säkert vara med utom tävlan om ingen mer med ponny dyker upp, om inte så för att få rutin. Eller så får jag helt enkelt skaffa mig en ponny till och tävla med den också:idea::idea:

Kolla i Halland, där är de ganska bruksflitiga. Eller så reser du långt till Stockholm, där det finns flera ponnyekipage.

det kan ju vara så att arangörerna inte orkar fixa vagn till bara ett ponny ekipag annars ser jag ingen annan anledning till varför du inte skulle få vara med.

När är DM'et? Börjar jag träna nu så kanske jag kan vara med lite på skoj, så du både får starta och vinna ;)

ja vi i halland ska ha styrelse möte på söndag då blir nog datum för brukskörningen bestämd, åter kommer med datum. tror där finns något ponny ekipage...

Det hade varit kul att testa på, jag har varit funktionär vid flera brukskörningar men aldrig själv genomfört en tävling, men man kanske skulle börja med något mindre än ett DM :D

Klart du kan vara med på ett dm, det är inte så avancrat ju.:angel: Själv tänkte jag att det kunde vara bra att börja med något "enkelt" som brukskörning innan jag vågar ge mig på exv maraton o sånt.:crazy:

Ja det hade vart himla kul, jag vill ju kvala in till allroundklassen på fjord-sm också och där ingår både brukskörning och precission (fast precissionen är jag inte så orolig för) så det hade ju vart bra och börja träna snart kanske :crazy: Det är ett tag sedan jag var inne i brukskörnings-"svängen", arrangeras det träningar någonstans?

Ja det hade vart himla kul, jag vill ju kvala in till allroundklassen på fjord-sm också och där ingår både brukskörning och precission (fast precissionen är jag inte så orolig för) så det hade ju vart bra och börja träna snart kanske :crazy: Det är ett tag sedan jag var inne i brukskörnings-"svängen", arrangeras det träningar någonstans?

ja vi har bana uppstäld som man får åka å träna på gå in på veddige juf hemsida å kolla....

Veddige JUF anordanr tränings tävling i brukskörning och ridning den 12 juli, det blir lite enklare reglemente med domare som håller på att gå utbildning. :banana:

DM för halland är i slutet av September

Det låter väldigt konstigt att du inte skulle få vara med.

I vårat distrikt är det risk för att det endast blir ett ponnyekipage i brukskörningen, men hon får starta ändå.

Ta kontakt med JUF:s brukshästkommitté och förklara problemet, de kan nog se till att du får hjälp så du får starta.

/M

Ska göra det. Efter tråden här så tror jag att det kanske bara var en ogenomtänkt och spontan kommentar.

Tack ska ni ha för alla tips och kommentarer, nu känns det som om vi inte tränar i onödan längre.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 672
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 469
Senast: Nevermind
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 338
Senast: Alexandra_W
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 290
Senast: Nielaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka