Får göra allt själv

Tuvisen

Trådstartare
Blir så trött ibland, jag är med i ungdomsektionen i min klubb och sitter som ordförande, är andra året jag är med i den här klubbens ungdomsektion och har tidigare setat i en annan klubb, ås har väl varit engagerad i någon umgdomsekion i 5 år snart.
Jag och min kompis som är kassör (hon har varit med lika länge som jag) det är vi som får göra nästan allt. På mötena vi har är det aldrig någon som tar med sig block så de kan skriva upp vad vi bestämmer, de kommer inte ihåg när vi ska ha möten och aktiviteter. Jag måste ofta säga dagen innan : kommer ni ihåg att det är möte imorn, och då brukar man få till svar ja justja vilken tid var det?
Jag bir så irreterad när man inte får någor engagemnag den minsta i styrelsen är 13, så man tkr väl att något slags ansvar borde de kunna ta....
Någon som har liknandee problem i sin klubb ? eller som har någon ideé på hur mna får de mer engagerade ??

Sv: Får göra allt själv

Jag kände precis likadant när jag satt som ordförande förra året.
Du kan ju börja med att börja skicka ut kallelser till mötena via mail ca två veckor innan mötet är. Skicka då ut datum, tid och dagordning, samt ett KRAV på att de MÅSTE säga till t ex tre dagar innan mötet om de inte kan komma.

jo jag skickar ut mejl, och säter upp en lapp i stallet på våran anslagstavla och så bestämmer vi det alltid på mötet innan, så man tkr ju de borde ha lite koll... Vi hade möte idag och det gick faktiskt bättre än på länge :) ,de flesta var engagerade, förutom en som trodde att mötet började 3 fast det började halv 2 :crazy:.
Jag tkr att de personerna som är med borde kuna ta bättre ansvar än vad de gör, för alla är halvfodervärdar på ridskolehästar, och de har de som sina egna fre-sö. Sekreteraren har inte varit på 3-4 möten i rad, för att hon "har andra saker att göra" :crazy:
usch jag blir så less...

om hon "har andra saker att göra" behöver hon ju inte sitta i ungdomssektionen över huvud taget! usch vad jag blir TRÖTT p åsånna människor! om man tar på sej uppgift så får man faktiskt sköta den också .. :mad:

joo, men det är ingen annan som vill vara sekreterae heller :crazy:, på årsmötet ville hon til loch med bli ordförande :crazy: men det var bara 1 som röstade på henne, alla andra röstade på mej ;). DEt värsta är väl att jag antagligen kmr gå ur nästa år då kmr säkert hon vilja bli ordförande eller så läggs ungdomsektionen ner tror jag....

Kände precis lika när jag var ordförande förra året! Det var 2 st i sektionen som jag kunde lita på att sakerna jag bad dom om att göra blev gjorda. alla andra fick man påmina och tjata på, det kändes inte så roligt:(. Jag blev så trött på allt att jag inte orkade tjata mer, men då började en del i US klaga på att inget hände... Då kan man ju undra hur dom vill ha det:confused:. Det var ofta så att dom skylde på att dom hade annat att göra, t.ex ta hand om sina hästar. hela dagarna på sommarlovet?? Jag var ju också tvungen att ta hand om min häst. Och vissa av dom som inte hade tid hade tillochmed hästarna på ridklubben....

Senast ändrad av en moderator:

okej, ja en vanlig anledning som jag fått höra av hon som är sekreterare är att hon måste sova, och då har vi möten tidigast 11 eller 12. Innan förra mötet fick jag ett sms från henne, om att hon inte kunde komma för att hon hade spytt flera gg och inte ville smitta oss om hon var sjuk. Men sen när jag kmr till stallet får jag höra från de andra i US att hon hade varit på fest dagen innan, och att hon antagligen bara är bakis :smirk:. Det är ju bra engagemang lixom....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka