Får/får inte?*snabba svar*

R

RebeckaKihlberg

Har ingen aning om var denna tråd bör ligga,men känns som om jag får flest svar här. ;)

Jag undrar ifall de är någon som vet om det är olagligt att låna ett kort som är på mig och en annas häst?
Kortet är taget i samband med en försäljning av en häst och tanken jag har med att jag vill låna kortet är till ett kollage och en annons TILL mig som inte har med hästen att göra?

Tillåtet?.. :confused: (utan sur min)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Får/får inte?*snabba svar*

Den som tagit kortet är den som äger alla rättigheter om jag har förståt det rätt (är inte hundra på det, så det är bra om någon annan konstaterar om det är rätt eller inte kanske).
Så vill du vara korrekt: fråga den som tagit bilden om det är okej.
 
Sv: Får/får inte?*snabba svar*

Det var en anställd fotograf som tog bilden....vet inte vem så jag kan inte få tag på honom.
 
Sv: Får/får inte?*snabba svar*

Det kan bli en väldigt dyr (i värsta fall flera tusen) historia, ifall fotografen "kommer på dig". Så - för din egen skull, vore något av följande alternativ det bästa:
1. Försök leta upp fotografen. Kanske kan jag hjälpa dig? När är bilden tagen, var, vilken häst? Har den t ex varit publicerad i någon tidning?
2. Ta en ny bild. Det finns många bra fotografer i din närhet (menar inte det här som någon reklam!)

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 096
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 962
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Jag var med om en sak igår som var så chockerande att jag inte riktigt vet hur jag ska gå vidare, så jag tänkte höra om någon på buke...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
10 142
Senast: Skywalker
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 342
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp