Får era hundar följa med er till stallet?

Sv: Får era hundar följa med er till stallet?

Min hund får alltid (imån av tid och sånt) följa med till stallet... Han funkar jättebra där. Vi står i ett jättestort stall med ca60 hästar och det är inga problem. Finns dock personer som har sina hundar lös där och det är inte uppskattat.

Min har fått vara med från han var 10v och när vi var i boxen och sånt så har han fått suttit i en liten "låda" som han anser är hans säng när vi är i stallet. Det har varit lättare att hålla reda på honom när han har varit i sin lilla låda. I framtiden (han är bara 6månader) så kommer han att få sitta i boxen medans jag rider. Men nu så får han vara i bilen eller vara hemma.

Taxen våran är alltid lös oavsett,så är han även med i stallet,vi har ju då hästarna på gården.
Han har respekt för hästarna även fast han kan springa runt benen på dom,men då får man säga ifrån.Våra hästar skulle inte komma på tanken på att sparka och dom verkar lita på varann så vi behöver inte oroa oss.Han äter inte häskskit och rullar inte i det heller,han är lugn att ha med.

Schäfern brukar jag bara ha med när inte hästarna är inne,han är ju en såndär jobbig typ som jagar och biter och det vet jag inte riktigt hur jag ska få bort.Han äter häskskit tills han spyr så där får man ha koll,och han gör sina behov i boxen.Sen äölskar han att äta upp minisens rester ur krubban:) Han vande vi ju aldrig som ung med en massa djur,liten miss från våran sida,det gjorde vi dock med taxen så då ser man ju hur det blir...

Ingen av hundarna är dock med på ridturen,taxen orkar inte och schäfern,tja det fattar man nog.

Ja, vovven har fått följa med till stallet då & då, men inte så ofta. Men dom dagarna hon vamed skötte hon sig fint fint!

Valpen som jag ska hämta om 3 veckor tänkte jag skulle få vara med i stallet oftare, och tänkte "skola" in henne i sommar när jag är ledig!!:D

Hästarna går det bra med, det skiter han fullständigt i, men...kaninen och marsvinen.
Sådana räknar min jycke som jaktbart vilt även om de befinner sig innanför lås och bom!
Det är bucklor i buren sen den gången jag glömde att plocka bort kaninburet.

Absolut.. kan inte åka dit utan dom... Har en westie hane på 8 år som väger 7 kg o en liten pappis hane på 3 ½. Dom är alltid super duktiga när dom är med mig i stallet.. lullar omkring, busar med stallkatterna o dom andra 3 hundarna (tillhör 3 andra hästägare i samma stall) Alla hundar funkar bra ihop o leker o har super..

Min hund är med i stallet. Uppför sig väldigt bä'ttre än förväntat. Hon är 3 år och nyss importerad från Tyskland och har aldrig sett en häst i hela sitt liv. Men hon är så duktig så!

Vet att man inte får gå in i boxarna när det är nån häst inne och att man inte får äta upp katternas mat. Hon är alltid lös med mig.

Är glad att hon är så lugn där för det hade varit väldigt jobbigt om hon inte ahde kunnat vara med.

Jag kan inte ha med vår hund i stallet, stallkatten attackerar :eek: Hon är riktigt hemsk, har attackerat stallägarens ena beagle och hängde fast i klorna ovanför ögonen på hundstackaren. Så nej han får stanna hemma :cry:

Min vovve är snart 5 månader.Han är med i stallet varje dag utom på helgerna då han oftast är med husse.
Han springer runt & busar och gillar att springa efter hästarna och skäller ibland(men kommer när jag ropar,ibland när hästarna får rycket & springer runt i hagen sitter han & tittar fundersamt på dom:) ) Han springer gärna nära dom och gnager gärna lite på svansarna ibland tills man säger till,men hästarna är väldigt toleranta mot honom.:love:

Ska vi ut & rida så får han vara i boxen men när vi är ute & går korta rundor så får han följa med & det är det bästa han vet!:d
Springer lös men lyssnar bra.

Tyvärr ska vi byta stall dit det är en väg nära så blir svårt att ha honom lös hela tiden:crazy:

Min jack russel kille älskar att vara i stallet, men jag älskar inte att ha med honom:angel: han fungerar inte heller stensäkert i och runt om stallet!! Tycker också att man ser jackar i alla stall och på bilder osv, vad gör vi för fel med våra:o
Han har ingen resepkt för hästarna iom att min är snäll mot honom, och det är jobbigt att hela tiden behöva ha koll på vad han hittar på! Min häst ger mig ibland blickar som om "kan du inte bry dig om mig nu när du är här"!!!!
Men nu har jag flyttat min häst och detta är ett "hundstall" vilket underlättar allt!!!! Har andra hundar att leka med i hundgård, så kan man i lugn och ro göra vad man ska och veta att han har kul i säker miljö!

Inflikaren skrev:
Tycker också att man ser jackar i alla stall och på bilder osv, vad gör vi för fel med våra:o

jack russell terrier är fruktansvärt vanlig som stallhund med det gör dom inte anpassade för det livet automatiskt, tyvärr glömmer många bort att det är en allsidig jakt/råtthund som kräver mycket stimulans ötöver det vanliga för att inte hitta på egen sysselsättning.

Min får vara med så ofta som möjligt ute i stallet, och hon följer även med ut i hagarna när jag fodrar, och det går jättebra.
Men hon äter hästskit och det är såå blää :D Är det någon fara i att en hund äter hästskit mer än att den inte doftar rosor?

Har "gård"
Vår spetsblandning brukar vara med vid mockning
och ibland när hästarna är i stallet vilket går bra
men han blir fort uttråkad och vill ut.
Han sköter sig reellativt bra.
Tror inte att han skulle kunna vara med på en ridtur
han skulle nog vilja sticka på sidospår.
Han är bara 1 år ännu.

Däremot när Hovslagaren kommer blir han som GALEN,
då måste jag stänga in honom i huset.
Där står han då och skäller å skäller å skäller
och vill in till hovslagaren i stallet och få mums.
Han älskar att äta hovämnen som hovslagaren
slänger åt honom.
En gång försökte han äta direkt av hoven vid verkningen,
tur att jag har snälla hästar och
han åt en gång tills han spydde.
Nu får han endast en liten bit varje gång hovlagaren kommer
...men jag tycker att det är ÄCKLIGT!
är det verkligen nyttigt?

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 928
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 761
Senast: Dino
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 362
Senast: Dopy
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar