C
Cettan
Jag är förvirrad och förtvivlad. Jag har precis fått ett brev hem om att jag blivit uppsagd från mitt jobbomgående. Anledningen enligt dem är att jag en gång sa att jag inte vågade rida ut själv i skogen på en häst som ingen visste om den en var insutten. Det var en händelse för ca 1 månad sedan som dessutom löste sig. Jag har stelopererat 13 kotor och får därför inte ramla av. Det berättade jag vid arbetsintervjun, men jag sa också att jag är beredd att jobba hårt och att jag inte använder min rygg som något att skylla på för att slippa göra tunga saker. Jag har skott lika många hästar som de andra, och mockar och bär hö och allt sånt precis som alla andra som jobbar där och i samma tempo. Jag har också galopptränat deras hästar och dressyrtränat dem, så det handlar inte om att jag inte vill rida alls. Det var bara den där gången. Och på arbetsinervjun sa de inget om att jag skulle testa hästarna för att se om de var inridna. Då pratade de om att jag skulle dressyrtäna dem.
Jag är sjukskriven nu sedan 2 veckor tillbaka (inte för ryggen) och fick hem brevet idag. Jag misstänker att det handlar om det även om de poängterar i brevet att det känns tråkigt att säga upp mig när jag är sjukskriven. Dessutom har jag senaste tiden innan jag blev sjukskriven börjat protestera lite mot arbetsvillkoren som är allt annat än lagliga. Och det var väl heller inte så populärt. Jag har ju jobbat hårt, varit bra omtyckt av mina arbetskompisar, hon som jobbat där längst säger att jag är en av de bästa hon jobbat med och mina passhästar har gjort stora framsteg på travbanan så jag kan inte ha gjort alltför dåligt ifrån mig. (Jag jobbar, ehm rättelse, jobbade i ett travstall)
Jag antar att eftersom jag bara jobbat där i 3 månader och fortfarande är provanställd så får de säga upp mig utan någon egentlig anledning. Men det känns konstigt och frustrerande att de hävdar att anledningen är en sak som inträffade för så länge sedan och de då inte ens sa något om det.
Vad händer nu? Hur ska jag klara mig. Fan. Min dag började inte bra idag...
Jag är sjukskriven nu sedan 2 veckor tillbaka (inte för ryggen) och fick hem brevet idag. Jag misstänker att det handlar om det även om de poängterar i brevet att det känns tråkigt att säga upp mig när jag är sjukskriven. Dessutom har jag senaste tiden innan jag blev sjukskriven börjat protestera lite mot arbetsvillkoren som är allt annat än lagliga. Och det var väl heller inte så populärt. Jag har ju jobbat hårt, varit bra omtyckt av mina arbetskompisar, hon som jobbat där längst säger att jag är en av de bästa hon jobbat med och mina passhästar har gjort stora framsteg på travbanan så jag kan inte ha gjort alltför dåligt ifrån mig. (Jag jobbar, ehm rättelse, jobbade i ett travstall)
Jag antar att eftersom jag bara jobbat där i 3 månader och fortfarande är provanställd så får de säga upp mig utan någon egentlig anledning. Men det känns konstigt och frustrerande att de hävdar att anledningen är en sak som inträffade för så länge sedan och de då inte ens sa något om det.
Vad händer nu? Hur ska jag klara mig. Fan. Min dag började inte bra idag...