Får D ponny ryttarna gå banan efter C ponnyna slutat?

Deimion

Trådstartare
Hej! jag ska upp på tävling på lördag och då är det en rejäl sträcka dit. Jag startar första klassen bland dem sista i kat D. Ska jag då gå banan samtidigt som A, B och C ponnyna gör i samma klass eller får jag gå banan innan D ponny startade?

Om man får dte, hur lång paus gör de då mellan dem?

Tacksam för svar. Sorry om texten blev lite kladdig... :o Fråga gärna om dte 'r något oklart :)

Sv: Får D ponny ryttarna gå banan efter C ponnyna slutat?

Det kan variera, bäst är nog att du ringer arrangören och frågar.

Okej, tack för ditt svar! Det ska jag göra! ;)

det beror på klassen, är det LD clear round kan det vara thight, speciellt om det är en liten tävling då man inte vill ha 20 min paus och bangång när det bara ska höjas 10 cm..

är det LC med prisutdelning kan det vara lättare att få gå banan emellan..
men det bästa är som LLaika säger, att ringa arrangören..

Man brukar få göra det ibland. Men det brukar endast vara fem minuter, för att kolla det sista typ. Var där i tid istället, alltid bäst.

Aha, tack frö era svar! Då åker jag dit i tid innan 9 och kan gå banan då. Tack så mkt! <'3

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka