Fångliknande symtom

Status
Stängd för vidare inlägg.

FreeLou

Trådstartare
Har en shettis här hemma som inte mår bra alls.

Har märkt att han rört sig stelt ett par dagar, men inte reflekterat allt för mycket över det. Har varit mest på morgonen och jag har tänkt att han kanske bara är lite stel.

I morse var det dock väldigt långsam hastighet ut i hagen och nyss ringde mamma som skulle ge dem middagshö och berättade att han inte kom fram till maten (vilket han alltid har bråttom till i vanliga fall).

Ska man ringa vet omedelbart och försöka få tag i någon (ringde på fasta numret, men det blev telesvar som hänvisade till mobil i akuta fall). Är det akutfall?

Sv: Fångliknande symtom

Hoppas det går bra för dig!

Uppdatera oss på hur det går!

Kram

Sv: Fångliknande symtom

Fick tag på en jourveterinär och han höll ju med mig att det troligen var fång. Han kunde inte komma ut nu, men han ringde in recpet på finadyne till mig iaf. Suck. Jag HATAR fång! Blir så ledsen över att det inte finns ngt man kan göra för hästarna. Alla nya bra tips över fång tas emot tacksamt just nu. Usch.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård I dag när jag skulle hämta in pållen för att rida hade han 2 tjocka bakben!! Från kotan upp hela hasen.. konformad, tjockare nedtill i...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: malinsky
·
Hästvård Min 1-åring dog hastigt i (konstig) sjukdom i lördags och flera har önskat veta hennes symtom.. Kl 5 vid morgon fodring var allt ok...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 728
Senast: Zenith
·
Hästvård Kom hem från jobbet iförrgår och hittar liza i hagen stående alldels håglös. Vill inte röra på sig men stapplar fram om man ber henne...
Svar
18
· Visningar
1 862
Senast: ridtravare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka