fånghäst

R

redhunter

Hej!
jag undrar ifall det är någon som har en fånghäst som bara får äta hö i framtiden och skulle vilja ha en kompis till den som hade samma problem.
Vi har nämligen ett shettissto som har fång och blivit tillsagt av veterinären att bara gå på hö och vi tycker så synd om henne att få gå ensam så därför undrar jag ifall det finns någon mer där ute med samma problem?

MVH madde

Sv: fånghäst

Jag har förvisso en fånghäst, men han äter även gräs i begränsad mängd, samt en del kraftfoder.

Tycker det låter som en konstig rekommendation från veterinären, även en fånghäst behöver en balanserad foderstat och det kanske inte alltid kan uppnås med bara hö. Men sa vet. så, så ska ju givetvis inte jag rekommendera dig att gå emot det.

Sv: fånghäst

Jag har oxå en fånghäst som enl. vet endast bör äta hö. Vi får väl se vad höt har för värden innan jag spekulerar i hur jag ska fodra. Jag har plats för din fångponny om du vill ha sällskap åt den. O jag bor ju i dina trakter.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 364
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka