Fånga en lös hund

Sv: Fånga en lös hund

tror du verkligen dom skulle vara intresserade???

Jag bor där alla mackar ligger i tibro.

Jo - har du inte sett förstasidorna med "Kattunge upphittad i Skultorp - Vems kan den vara?"
Var väl förra veckan sist tror jag.
Och en hund, den kan ju vara en trafikfara - stoooor nyhet.
Med andra ord - jo, jag tror nog SLA gillar ett tips - kostar ju inget att maila dom.

Kontakta vetrinär och hör med dem om vad ni ska göra. De kanske kan skicka någon som kan skjuta hunden med bedövningspil eller något. För som sagt, det börgar bli kallt och är den dessutom mager så låter det inte bra. :(

Jag bor på Ågatan.

undrar om de är samma hund då tro?? för vad vi vet har han sprungit här omkring i 2-3 veckor.

Jag tror att det är samma hund jag har ju som sagt inte sett den själv bara pappa, men nu har vi inte sett den på ca 2 veckor...

Ja absolut men vi vet ju inte vart hunden håller hus :(
Ser den bara nån gång då o då

Om hunden strövar förbi ert hem ofta så kan ni ju regelbundet ställa ut mat så att den kommer regelbundet till samma plats och på så sätt vinna dess förtroende eller lyckas fånga den?

hej såg hunden idag när jag var ute med min hund. Den var väl ca 15 meter ifrån min hund, men den sprang iväg när min hund började skälla.Verkar som den mest håller till vid fågelvikgymnasiet då en som nästan bor vid mej hade sen den i morse.
Ska lägga ut lite mat och se i fall den kommer tilbaka senare i dag.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 444
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 010
Senast: inverterad
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 977
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka