panzy
Trådstartare
lillponnyn hemma visade (enligt mig) tydliga tecken på fång idag. Hon har aldrig haft detta tidigare (vad vi vet, men är relativt säkra). Hon har de senaste 3 åren gått på sommar"bete" i samma hage och har då inte reagerat på detta bete... Idag när vi tog in henne för ridning var våran tidigare väldigt pigga häst ovillig till allt. Hon gick stelt, verkade inte vilja gå alls. När jag kratsade ena framhoven höll hela hästen på att falla ihop (jätteläskigt).
Nu har vi ställt henne i minihage i den andra hagens öppning där det är helt upptrampat och hon har fått smärtstillande som vi hade kvar efter en annan fånghäst. Men vet ej vad vi ska göra mer???
Kan det vara fång? el. är det nått annat ni kommer och tänka på när jag beskriver?
Hon har sedan 2dagar fått ca 2msk uppblött betfor för att äta upp mineralerna, kan det vara det??? kan hästar vara allergiska mot betfor???
Nu har vi ställt henne i minihage i den andra hagens öppning där det är helt upptrampat och hon har fått smärtstillande som vi hade kvar efter en annan fånghäst. Men vet ej vad vi ska göra mer???
Kan det vara fång? el. är det nått annat ni kommer och tänka på när jag beskriver?
Hon har sedan 2dagar fått ca 2msk uppblött betfor för att äta upp mineralerna, kan det vara det??? kan hästar vara allergiska mot betfor???