Fång, vill lära mig mer

O

omik

Jag läste nånstans att det är många hästar som åkt på fång i år. Jag undrar, är det så att det är mest ponnyer å kallblod å så som får fång eller är risken lika stor för alla hästar? Är det vanligt att tex varmblod får fång??
Ge gärna lite tips å knep hur jag kan kolla om min häst fått fång. Jag vet ju de vanligaste sakerna men tips är ju alltid välkommet.
Vad brukar veterinären säga att man ska göra om man misstänker fång. Hur brukar de behandla fång??
Det är ju bra att vara påläst ifall det skulle inträffa.

Sv: Fång, vill lära mig mer

Om du använder sökfunktionen här på forumet så lär du nog hitta svar på alla dina frågor, flera gånger om... :D

MIN fånghäst är en varmblodig ridhäst, dvs ett halvblod.
En av mina vänner fick avliva sin varmblodiga travhäst i våras pga fång.

Dvs, det förekommer på ALLA typer av hästar, inte bara små feta ponnyer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 819
Senast: Ceta
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst fick fång i måndags. Veterinär kom ut ganska snabbt och sa att det var fång, precis som jag befarade. Han sattes på boxvila nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 170
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 725
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka