S
Sveipur
Min ena häst fick fång för första gången för 17 dagar sen. Sen dess har han haft boxvila dygnet runt. Igår var vi och röntgade honom och fick det positiva beskedet att det såg jättefint ut och jag tror veterinären sa att det var ett lindrigt fall. Han travade utan problem, men med lite krypande rörelse, vilket kan ha berott på att han var stressad över miljön (inte van att vara i stall eller på klinik).
När han fick själva fånganfallet hade jag telefonkontakt med en annan veterinär. Hon sa att vi skulle ta av honom skorna. Behövdes inte då han varit oskodd i hela sitt 11-åriga liv.
Veterinären vi träffade igår sa att hon tyckte han skulle vara skodd de närmsta månaderna för att han skulle få avlastning. Är det bara den första akuta tiden de ska vara oskodda?
När han fick själva fånganfallet hade jag telefonkontakt med en annan veterinär. Hon sa att vi skulle ta av honom skorna. Behövdes inte då han varit oskodd i hela sitt 11-åriga liv.
Veterinären vi träffade igår sa att hon tyckte han skulle vara skodd de närmsta månaderna för att han skulle få avlastning. Är det bara den första akuta tiden de ska vara oskodda?