Fång. På stor häst.

BernT

Trådstartare
Är det vanligt att stora hästar får fång?

Min häst har fått hemska ben. Mjuka som smör typ :p
Inte gallor. utan bara mjuka.
Varpå en i stallet säger att ''så där hade min ponny när han fick fång'' :eek:
Har försökt få tag på veterinären men han är ju sjuk såklart.
Jag har aldrig haft en fång-häst så jag blev jätteorolig, finns det något typiskt fång-tecken?
Hästen är inte sjuk eller hängig.

Sv: Fång. På stor häst.

Varma hovar, vill inte röra sig, står konstigt (då är fången ganska långt gången). Annars är varma hovar + ömhet i fötterna ett relativt tidigt tecken.

ALLA hästar kan få fång.

Kan också vara ngt den ätit i hagen, min ena har just nu ganska så "stubbiga" ben, tror att det är ngt han ätit i den nya hagen...

min prinsessa är inte så vacker i benen just nu för hon går å nappar av de grövre gräset i hagen av ngn anledning. kanske kan vara något sånt?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 340
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 891
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 251
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej! Jag står inför ett tufft beslut om att eventuellt låta min bästa vän på 20 år få somna in. Jag har ägt honom sedan han var 7 år...
Svar
8
· Visningar
1 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka